کد خبر: ۷۷۶۷۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
مردم ایران امروز در شرایط سخت اقتصادی زندگی می‌کنند

قیمت کالاها ۱۰۰ درصد و حقوق کارمندان ۱۰ درصد افزایش داشته!

نماینده تفرش در مجلس یازدهم با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت کالاها و افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان گفت: قرار بود قیمت‌ها بر اساس نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد. دولت هیئت وزیران را ترمیم کند.
قیمت کالاها ۱۰۰ درصد و حقوق کارمندان ۱۰ درصد افزایش داشته!
آفتاب‌‌نیوز :

ولی الله بیاتی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با استناد به بیانات رهبری در آخرین دیدار با نمایندگان گفت: مجلس انقلابی است اما باید یک بررسی کنیم ببینیم واقعا انقلابی هستیم یا نه. رهبری راجع به فرآیند قانونگذاری، بودجه ۱۴۰۱ و مرکز پژوهش‌ها مطالب ارزشمندی را بیان فرمودند و این وظیفه نمایندگان را بسیار سنگین کرد. بنده به هیات رییسه مجلس پیشنهاد می‌کنم که بیانات مقام معظم رهبری را مکرر به اطلاع نمایندگان برسانند و برای تحقق فرامین معظم له برنامه‍‌ ریزی کنند.

بیاتی با بیان اینکه مردم ایران امروز در شرایط سخت اقتصادی زندگی می‌کنند، گفت: ما همانند دوران دفاع مقدس مسئولانی با روحیه جهادی و انقلابی می‌خواهیم، اگر ما در جنگ نظامی پیروز شدیم به‌خاطر روحیه ایثارگری، شهادت و از خودگذشتگی بود، مسئولان امروز هم باید بدانند که ما تحت جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ملت ایران هستیم، مسئولان باید در کنار مردم باشند. جناب رییس جمهور، هنوز بسیاری مدیران ناکارآمد در راس کار هستند و تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی خطاب به رییس جمهور در خصوص تورم کنونی بازار گفت: تورم در کشور بیداد می‌کند. کالاهای مورد نیاز مردم بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. حقوق کارمندان ۱۰ درصد افزایش داشته است. بنا بر مصوبه مجلس در تامین کالاهای اساسی قرار بود قیمت‌ها بر اساس نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد، کمر مردم زیر بار گرانی شکسته است، از دولت می‌خواهم به داد مردم خصوصا اقشار کم درآمد برسد؛ چرا که پشتوانه اصلی حاکمیت همین مردم کوچه و بازار بودند. رئیس جمهور هر چه سریع‌تر نسبت به ترمیم هیئت وزیران اقدام کند. بعضی از وزرا، معاونان و حتی استانداران کارآمد نیستند، هنوز تعدادی از مدیران کل و معاونان وزرا در وزارتخانه‌ها تعیین تکلیف نشده‌اند و این باعث ایجاد خلل در روند خدمت‌رسانی به مردم است.

نماینده تفرش در مجلس یازدهم ضمن درخواست از دولت بابت بهبود وضعیت بازنشستگان گفت: بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی و مستمری‌بگیران در شرایط سخت اقتصادی زندگی می‌کنند، مداوم پیگیری می‌کنند برای احقاق حق خودشان، مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نباید دستخوش تغییرات شود، مطالبات این قشر جامعه به حق و درست است.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: بانک‌ها در کشور در خدمت مردم نیستند. تاجایی که بتوانند از پرداخت تسهیلات باز می‌زنند و از سیاست‌های دولت تبعیت می‌کنند، تولیدکنندگان و کشاورزان به شدت آسیب دیدند، بانک‌ها تبدیل به غول اقتصادی شدند و تولیدکنندگان با شرایط و نوسان بازار ورشکست شدند، بفرمایید شهرک‌های صنعتی را بررسی کنند، فکر می‌کنم در حوزه انتخابیه ما بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کارخانجات فعال هستند و این موضوع نیاز به بررسی دارد.

بیاتی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، خواستار رسیدگی به وضعیت معلمان شد و گفت: به دلیل کمبود بارندگی بعضی از روستاها آب آشامیدنی و آب کشاورزی ندارند. مسئولان هم احساس مسئولیت نمی‌کنند. تعجب می‌کنم یک مسئول چگونه شب راحت می‌خوابد در صورتی که یک روستا فاقد آب است. از وزیر نیرو درخواست رسیدگی دارم. وضعیت دامداران با آزادسازی نهاده‌های دامی بسیار نامطلوب است و نیاز به توجه ویژه دارد از وزیر کشاورزی درخواست رسیدگی دارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
1
20
گفت: مجلس انقلابی است اما باید یک بررسی کنیم ببینیم واقعا انقلابی هستیم یا نه؟؟!!!
يكي حرف اين مجاهد را توضيح بده.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
1
21
ریس سازمان برنامه و ریس بانک مرکزی هم باید کنار بروند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین