کد خبر: ۷۷۶۷۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
طی ۶ ماه اخیر حدود ۲ هزار دارو گران شده

دارو هم به زودی گرانتر می‌شود/ تجمع بیماران خاص مقابل وزارت بهداشت

اینانلو، مدیر کل امور دارو در سازمان غذا و دارو گفته است: از ۸ هزار و پانصد قلم دارو در بازار طی ۶ ماه اخیر حدود ۲ هزار دارو افزایش قیمت داشتند که عمده ترین علت آن افزایش هزینه های تولید است. رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وقتی تورم حادث می‌شود برای همه کالاها اتفاق می‌افتد که دارو هم یکی از آنهاست، گفت: اصلاح قیمت را همراه با اصلاح پوشش بیمه انجام دهیم؛ یعنی همزمان پوشش بیمه‌ای با قیمت جدید اعمال می‌شود و مردم هزینه اضافه‌ای را برای داروهای بیمه‌ای نسبت به سال ۱۴۰۰ پرداخت نخواهند کرد.
دارو هم به زودی گرانتر می‌شود/ تجمع بیماران خاص مقابل وزارت بهداشت
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که اخبار نگران‌کننده‌ای از بحران دارو در کشور منتشر شده است، برخی بیماران خاص در اعتراض به کمبود و گرانی دارو مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بهرام دارایی در حاشیه یازدهمین همایش طلای سبز و دهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، درباره هشدار سندیکای دارو در زمینه وضعیت بحرانی دارو در حوزه مالی، گفت: خوشبختانه یکی از دستاوردهای ما در جمهوری اسلامی، صنایع دارویی‌مان است که هم با فناوری بالا و هم با حضور نخبگان همراه است و ما سفت و سخت از این صنعت حمایت کرده و کمک‌شان می‌کنیم.

وی افزود: یکی از روش‌های حمایت بحث‌هایی است که در زمینه اصلاح قیمت دارو خواهیم داشت که خوشبختانه بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ این اصلاح قیمت بر این اساس است که اصلاح قیمت را همراه با اصلاح پوشش بیمه انجام دهیم. یعنی همزمان پوشش بیمه‌ای با قیمت جدید اعمال می‌شود و مردم هزینه اضافه‌ای را برای داروهایی که تحت پوشش بیمه است نسبت به سال ۱۴۰۰ پرداخت نخواهند کرد.

دارایی گفت: بنابراین علی‌رغم اینکه ممکن است قیمت قفسه دارو تغییر کند، اما پرداختی مردم با بیمه افزایش نمی‌یابد که‌ این‌ روند انجام می‌شود. طبیعی هم هست زیرا وقتی تورم حادث می‌شود برای همه کالاها اتقاق می‌افتد که دارو هم یکی از آن‌هاست. این اصلاح قیمت به تداوم تولید و گسترش آن کمک می‌کند.فعلا با ارز دارو هیچ کاری نداریم و ارز مانند سال ۱۴۰۰ دارد پرداخت می‌شود. این اصلاح قیمت مبتنی بر تورم است که به زودی انجام می‌شود؛ زیرا ما سه ماه است که اصلاح قیمت نداشتیم‌. صنعت دارو هم حق دارد که در زمینه نگرانی‌هایشان صحبت کنند و درست هم هست، اما ما مطمئنا اجازه نمی‌دهیم تولید آن‌ها دچار مشکل شود و جلسات مکرری هم با حضور ریاست جمهوری و ستاد تنظیم بازار داشتیم که به نحو مقتضی این اصلاح را قبل آن تاریخ انجام دهیم.

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به ایسنا، درباره ذخایر دارویی و وضعیت کمبودها، گفت: کمبودهای دارویی که اخیرا داریم به دلیل بحث تولید داخلی است که اگر ان‌شاءالله قیمت‌هایشان به زودی اصلاح شود، این کمبودها هم برطرف می‌شود.

به نوشته ایسنا، دارایی درباره وضعیت قاچاق فراورده‌های آرایشی نیز گفت: از زمانیکه امورات آرایشی و بهداشتی در زمینه واردات و صادرات به وزارت صمت منتقل شد، با ممنوع کردن واردات به هر نحوی باعث شد از آنجایی که تولید داخل نداشتیم، در داخل به نیازها پاسخ داده نشود و از طریق قاچاق تامین شود. حال ممکن است این قاچاق فیک یا تقلبی و حتی مضر باشد. بنابراین بهتر بود در خصوص فراورده‌هایی که نیاز بازار است، اما فناوری یا توان تولید داخلی آن را نداریم، حتما تجدید نظر کنیم. خوب نیست که عمده محصولاتی که در این حوزه در بازار ما هستند، از مسیر قاچاق بیایند و حتما باید این را اصلاح کنیم. پیشنهاداتی دادیم و از آنجایی که سلامت این کالاها را باید تضمین کنیم حتما مداخله می‌کنیم که اصلاح شود. فکر میکنم درصد بالایی از محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ابرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
1
12
بله قطعا.با حضور دولت رئیسی چی گران نشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
1
9
دست دولت انقلابی و حامی محرومان درد نکند این کمترین کاری است که میتونن انجام بدن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین