کد خبر: ۷۷۷۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

معاون وزیر کشور: آماری وجود ندارد ولی طلاق در کشور کاهش یافته!

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: نظام برنامه‌ریزی مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی توانسته برخی از آسیبها را کاهش دهد که از آن جمله می توان به کاهش آسیب طلاق در کشور اشاره کرد.
معاون وزیر کشور: آماری وجود ندارد ولی طلاق در کشور کاهش یافته!
آفتاب‌‌نیوز :

محمد عباسی روز پنجشنبه در جریان بازدید از حاشیه شهر مشهد در گفتگو با خبرنگاران افزود: امکان ارائه آمار دقیق در خصوص میزان کاهش طلاق وجود ندارد، اما اکنون در حال رصد و بررسی و به دنبال تهیه آمار جدید هستیم، چراکه آمار گذشته آنچنان قابل استناد نیست، اما خوشبختانه روند طلاق در کشور کاهشی است.

معاون اجتماعی وزیر کشور ادامه داد: براساس گزارش یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور، هنوز برای تداوم کاهش آسیب ها نیاز به نظام برنامه‌ریزی مساله‌محور در مقابله آسیب های اجتماعی داریم.

وی گفت: نظام برنامه‌ریزی مساله محور به مسائلی می‌پردازد که منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و افزایش آنها می‌شود، در این ساز و کار، پیشگیری از علت اصلی بروز مساله بررسی می‌شود، وقتی افراد دارای مشکل از قبیل معتادان متجاحر، کودکان کار و سایر افراد دارای مشکلات را سامان می‌دهیم اگر منبع تولید آسیب متوقف نشود، باز هم شاهد تولید افراد آسیب دیده در جامعه خواهیم بود و درمان ما بی‌اثر می‌شود.

معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: رفع عوامل تولید آسیب ها با اقدامات فرهنگی و اجتماعی دستگاه های مرتبط و همراهی رسانه‌ها میسر می‌شود، به عنوان مثال آموزش و پرورش محل عبور همه اقشار جامعه است لذا لازم است این نهاد موضوع آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیرد، از طرفی دیگر نهادهای متولی نیز باید کاهش آسیب‌ها را مورد توجه قرار دهند.

عباسی با اشاره به اتخاذ رویکرد نهادی در مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد: رویکرد نهادی یعنی فعال کردن همه دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی است و البته باید تشکلهای مردمی از جمله تشکل‌های جهادی مردمی به علاوه رویکرد دانش‌محور به صورت سیستماتیک و هوشمند موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی را پیگیری و رصد کنند.

وی ادامه داد: اتخاذ این نوع رویکردها و تصمیم‌های مبتنی بر این شیوه برنامه‌ریزی، موجب بروز اقدامات مثبتی در خصوص آسیب‌های اجتماعی شده است، تداوم این روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در آینده را رقم خواهد زد.

معاون وزیر کشور بر توزیع اعتبارات برنامه محور تاکید کرد و گفت: قبلا اعتبارات مربوط به آسیب‌های اجتماعی به صورت دستگاهی توزیع می‌شد اما امسال بنا داریم اعتبارات حمایتی مرتبط به آسیب‌های اجتماعی به شکل برنامه محور توزیع شود، این روند در شورای اجتماعی کشور تصویب شده است.

معاون وزیر کشور در بازدید پنج ساعته از حاشیه شهر مشهد، از محلاتی که در آن خرده فروشی مواد مخدر به معضلی تبدیل شده بود، دیدن کرد و در جریان اقدامات نهادهای انتظامی در برخورد و مهرو موم نمودن مراکز فروش مواد مخدر قرار گرفت.

بازدید از محلات دارای جمعیت فاقد هویت (اقوام چلوها) در مشهد، بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی بشارت ویژه مداخله در بحران دختران در معرض آسیب و مجتمع ساماندهی و مرکز نگهداری متکدیان سرای سبز از دیگر برنامه‌های رییس سازمان امور اجتماعی کشور در سفر به مشهد است.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور علاوه بر بازدید از یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در حال ساخت در حاشیه مشهد، در محله همت‌آباد و خیابان طالقانی که محل اصلی صنایع و کارگاه‌های مجاز و غیر ومجاز بازیافت و خرید و فروش ضایعات پلاستیکی و فلزی در کلانشهر مشهد است، حضور یافت و در جریان آسیب‌های اجتماعی این صنایع بویژه تاثیر آن بر پدیده کودکان کار قرار گرفت.

شهرستان مشهد با ۳.۸ میلیون نفر جمعیت با بیش از ۱.۲ میلیون نفر حاشیه‌نشین و معضلات ناشی از این پدیده مواجه است، شهر مشهد بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین