کد خبر: ۷۷۷۵۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
طرح «ازدواج بین‌المللی» فضای مجلس را متشنج کرد

جنجال طرح «ازدواج بین‌المللی» در مجلس؛ دختران ایرانی با شیعیان خارجی!

در پی صحبت‌های اخیر رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره ارائه راهکارهایی برای ازدواج دختران مجرد و مشخصا راهکار «ازدواج بین‌المللی»، تعدادی از نمایندگان در مقابل صندلی این نماینده مجلس حاضر شده و به این صحبت‌های او انتقاد کردند.
جنجال طرح «ازدواج بین‌المللی» در مجلس؛ دختران ایرانی با شیعیان خارجی!
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه، مشغول بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری بودند، به یکباره نمایندگان زن مجلس مقابل صندلی امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی حاضر شده و انتقاداتی را به صحبت‌های اخیر او درباره توصیه‌اش پیرامون ازدواج بین‌المللی دختران مجرد مطرح کردند؛ انتقاداتی که به گفته یکی از نمایندگان زن مجلس با دفاع بانکی‌پور از صحبت‌هایش روبرو شد.

به دنبال حضور نمایندگان زن در مقابل صندلی بانکی‌پور، تعدادی از نمایندگان مرد مجلس هم به این جمعیت پیوسته و در ابتدا درباره علت انتقاد نمایندگان پرس و جو کردند. تعدادی از این نمایندگان آقا وقتی فهمیدند بانکی‌پور چنین صحبتی را مطرح کرده با صدای بلند اعتراض کردند تا جایی که محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی با عصبانیت خطاب به بانکی‌پور گفت که آیا تو واقعا چنین حرفی را زده‌ای؟ در این هنگام تعدادی از نمایندگان محمودوند را آرام کرده و او را به قسمت دیگری از مجلس بردند.

این پایان انتقادات به بانکی پور نبود، عده‌ای دیگر از نمایندگان باز مقابل صندلی بانکی‌پور جمع شدند و این بار کمال علیپور نماینده قائمشهر با صدای بلند به بانکی‌پور گفت آیا این صحبت‌های تو به معنای راه حل است؟ در نهایت هم ابراز تاسف کرد.

با ورود تعدادی از اعضای هیات رئیسه جو مجلس آرام شد، ولی نمایندگان در گروه‌های یک یا دو نفره به کنار صندلی بانکی پور آمده و از او علت بیان چنین صحبت‌هایی را پرس و جو می‌کنند.

گفتنی است که بانکی‌پور اخیرا درباره حل مشکل جمعیت و ازدواج در ایران گفته بود: توصیه دیگر هم می‌تواند ازدواج بین‌المللی باشد، به این معنی که این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند؛ از این طریق نه تنها توسعه فرهنگی اتفاق افتاده است و ارتباطات بین‌المللی تقویت می‌شود، بلکه این نسبیت به هم ریخته در کشور نیز بر طرف می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
115
این نمایندگان مجلس شورای اسلامی چقدر از جامعه فاصله دارند، مشکل جامعه تورم، بیکاری نسل جوان، عدم اجرای قانون برای حقوق بازنشستگان است و اینها دنبال چه.
البته وقتی سیسمونی از خارج برای نوه هاشون تهیه می کنند، انتظاری هم نباید داشت که درد مردم این مرز و بوم را درک کنند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
2
108
مجلسی که با حداقل رای انتخاب شوند بیشتر ازاین نباید ازش انتظار داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
4
102
وقتی سواد حرف زدن را نداری لااقل سکوت که میتونی بکنی
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
6
84
به نظر بنده ، این طرح طرح خیلی بدی هم نیست و میتواند به این موضوع فکر و عمل کرد به شرطی که در ابتدا ایشون خودشون پیشقدم بشن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
4
115
بهترین کار این است که ازدواج بین المللی را از دختر همان نمابنده که پبشنهاد ...داده شروع کنید پس نیاز به جنجال نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین