کد خبر: ۷۷۷۲۹۸
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

توضیحات وزارت کار درباره حقوق بازنشستگان

با توجه به اینکه پرداختی هر ماه به بازنشستگان از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا و مطابق جدول شروع می‌شود، حقوق خرداد به روال عادی و طبق زمانبندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت شده و واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به صورت جداگانه انجام می‌شود. مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.
توضیحات وزارت کار درباره حقوق بازنشستگان
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت کار در ارتباط با گزارش‌های منتشر شده در ارتباط با مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان، توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه می خوانید:

موضوع معیشت قشر بازنشسته و تأمین و ارائه خدمات مطلوب در چارچوب قوانین و تعهدات قانونی صندوق‌های بازنشستگی و پرداخت به‌موقع حقوق ماهانه این عزیزان، از مهم‌ترین ماموریت‌ها و دغدغه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی زیرمجموعه این وزارتخانه ازجمله سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور است.

مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی چه می‌گویند؟

طبق تصریح ماده ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، حداقل مستمری پرداختی به افراد واجد شرایط دریافت مستمری کامل در هر سال (مشتمل بر مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان) نباید کمتر از حداقل حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار برای کارگران مشمول قانون کار باشد. علاوه بر آن طبق تصریح ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، سازمان تأمین‌اجتماعی «مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد، با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد».

فرایند قانونی تدوین پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی

مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، فرآیند چگونگی و میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی را مشخص کرده است. حسب مواد یاشده از قانون تأمین‌اجتماعی، بعد از تعیین میزان افزایش حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون کار در هر سال در شورای عالی کار، سازمان تأمین‌اجتماعی با در نظر داشتن مصوبه شورای عالی کار و نیز نرخ تورم رسمی اعلام شده از سوی مبادی قانونی، پیشنهاد خود را در مورد میزان افزایش سالانه مستمری‌ها تدوین و از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تنفیذ به هیأت‌وزیران ارسال و هیأت‌وزیران در صورت تأیید و تنفیذ این پیشنهاد، مصوبه قانونی مربوطه را برای اجرا به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ می‌کند.

تدوین پیشنهاد افزایش مستمری‌ها در سال جاری با مشارکت کانون‌های بازنشستگان

بعد از تعیین میزان افزایش سالانه حداقل دستمزد کارگران مشمول قانون در شورای عالی کار در روز‌های پایانی اسفند ماه سال ۱۴۰۰، فرآیند تدوین پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد میزان و چگونگی افزایش مستمری بازنشستگان و سایر مستمری‌بگیران این سازمان، در اولین روز‌های بعد از تعطیلات نوروزی با مشارکت و همکاری اعضای هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران آغاز شد. بعد از برگزاری چندین جلسه کارشناسی، پیشنهاد هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه، هفتم اردیبهشت ماه سال جاری براساس مفاد مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی و با درنظر داشتن مفاد مصوبه شورای عالی کار، از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهت بررسی و تنفیذ به هیأت‌وزیران ارسال شد. نهایتاً در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ براساس مصوبه هیأت‌وزیران؛ دستورالعمل پرداخت و افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی به شرح زیر برای اجرا به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ شد.

جزییات مصوبه دولت درباره افزایش مستمری‌ها

مصوبه هیأت‌وزیران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و سایر گروه‌های مستمری‌بگیر از سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش سال جاری مستمری این گروه از بازنشستگان را در سه دسته جداگانه در نظر گرفته و به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ کرده است. در دسته اول، مستمری بازنشستگان حداقل‌بگیر، از افزایش ۵۷.۴ درصدی متأثر خواهد شد و تا رقم حداقل پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان ترمیم خواهد شد. در دسته دوم، مستمری‌بگیرانی که مستمری ماهانه آنان بیش از حداقل دستمزد است و پس از اعمال افزایش ده درصدی سال جاری، مستمری آنان کمتر از رقم ده میلیون تومان خواهد بود، مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان به‌عنوان کمک معیشتی، به مستمری آنان (تا سقف مجموع مستمری ده میلیون تومان) افزوده می‌شود. مستمری دسته سوم نیز که افرادی هستند که مبلغ مستمری ماهانه آنان بیش از ده میلیون تومان است، ده درصد افزایش خواهد یافت.

نگاهی به آمار و ارقام تعداد بازنشستگان و مشمولان بخش‌های مختلف مصوبه دولت

لازم به ذکر است، بر اساس آخرین آمار و ارقام موجود از تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی و ارقام مستمری ماهانه پرداختی به آنان، در مجموع تعداد افراد حداقل‌بگیر و زیر حداقل‌بگیر (براساس شرایط سابقه پرداخت حق بیمه، درصد ازکارافتادگی و…) که از افزایش ۵۷.۴ درصدی متأثر شده و مجموع حقوق ماهانه پرداختی به آنان (فرد بازنشسته و جمع پرداختی به بازماندگان) به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان خواهد رسید، دو میلیون و ۲۶۸ هزار نفر معادل ۶۲ درصد کل تعداد مستمری‌بگیران از این سازمان است و حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر نیز افزایش ۱۰ درصد پایه حقوق به علاوه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان خواهند داشت و حدود ۲۲۳ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران یعنی حدود ۶ درصد مجموع بازنشستگان تحت پوشش این سازمان، مشمول افزایش ده درصدی خواهند بود. در ضمن به مبالغ پرداختی به همه این افراد (حداقل‌بگیر و سایر سطوح) براساس شرایط و مقررات، حق عائله‌مندی و اولاد نیز (با فرض داشتن دو فرزند مشمول حدود ۶۰۰ هزار تومان) پرداخت خواهد شد.

زمان‌بندی پرداخت

با توجه به اینکه پرداختی هر ماه به بازنشستگان عزیز از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا و مطابق جدول شروع می‌شود، حقوق خرداد به روال عادی و طبق زمانبندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت شده و واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به صورت جداگانه انجام می‌شود. مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
1
36
مسئولین ادبیات خوبی ندارید حرفهایتان حس خوبی نمی دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
28
آخه مسخره نیست با توجه به سن بالای بازنشستگان توقع بچه دارین ،شاید کسی بخاطر شرایط زندگی اصلا تا الان نتوانسته ازدواج کنه ،خودمن درگیر پدرو‌مادرم که در تصادف دچار مشکل شده بودن هستم و تا الان ازدواج نکردم این چه شرط غیر معقولیه ،آیا از یک بازنشسته هفتاد ساله توقع دارین بازم بچه داربشه به چه قیمتی ،ب اینکه بچه عفب مانده بدنیا بیاره یا بخاطر کهولت سن نتونه از تربیت بچه به راحتی بربیاد و تضاد فرهنگی از نظر سنی با بچش داشته باشه ،کاش افراد باتحربه و بدون رانت و‌تحصیلکرده و باسواد روی کار بودن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
1
39
تنها راه دولت برگشت به اجرای قانون،از جمله قانون شورای عالی کار وابطال مصوبه،مبهم غیر کارشناسی وغیر قانونی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط خود دولت می باشد می باشد.
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
2
35
چقدر اخبار تکراری داره این سایت. حالم بد شد.
معرفت
|
United States of America
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
31
آقایان تواین ۸ماه فقط نقشه کشیدن یا ماها راشمارش کردن یک کار کردن حقوقهای که تصویب شده بود بنا بدستور کاظمی کسر کردن...
محمدملکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
37
سلام عمل نکردن به قانون (ماده ۹۶)ظلم به بازنشستگان است دولت ابربدهگاراست به تامین اجتماعی دم خروس یاقسم حضرت عباس؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
39
ای کاش مسئولان کمی وجدان داشتند و درک میکردند که چگونه یک بازنشسته با این تورم نجومی چگونه با افزایش نجومی قیمت ها باید زندکی کنند‌و فقط شعار بلد هستند ولی درعمل هیچ کاری انجام نمی‌شود و انگار کشور .... چرا به مردم ظلم وبی عدالتی میکنید آخه ده درصد افزایش یعتی جه .انگار دوست دارند مردم فقیر تر شوند.
بازنشستگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
36
کسی به داد بازنشستگان تامین اجتماعی که ۳۰ سال زحمت و رنج کشیده اند نمی رسد انشالله که خداوند چاره کند.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
وقتی بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران زحمتکش جلوی این بی عدالتی نمی ایستند و برای عدالت خواهی تعداد اندک میروند خدا چه چیزی را چاره کند . حضرت علی ع فرمودند حق گرفتنی است نه دادنی .نگفتند خدا چاره میکند ،بله از ما حرکت از خدا برکت . امیدوارم این خانواده بزرگ که فقط حقشان را طلب میکنند ساکت نباشند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
3
14
حداق حقوق از 3700000 به 5580000 تومان رسید برا گروهای حقوقی از 3800000 تا 4500000 تومان نیز همان حقوق حداقل بگیر ها یعنی 5580000 تومان شده است یعنی حداقل بگیر ها تعدادشان با جهشی بزرگ روبرو شده است.؟!!!!!
با این روش طی سال جدید چند گروه حقوقی نیز حداقل بگیر می‌شوند.!!؟؟؟!!! آیا نباید با توجه به تورم و پایین بودن بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق آنها عادلانه تر اضافه گردد؟ فرضا حداقل برای همه از حداقل بگیر تا همه گروه‌های حقوقی، فرضا 2000000 تومان + 10% حقوق اضافه گردد.
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
2
16
با سلام چرا افزایشی اعمال نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
الان کجاحقوقاروزیادکردن ماندیدیم باکلی بدهی وبدبختی موندیم وقرض
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
2
12
می گید ۲۵ و ۲۶ معوقه ۶اووهریز میشه امروز ۲۷ هنوز معوقه ای واریز نشده الحمدالله سایت تامین اجتماعی هم که بسته هست اصلا نمیشه فیشها را دید .
چرا اخه مردما الاف خودتون می کنید
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
1
15
این همه می گید نسبت پرداختی سابقه کار
چرا برای سخت زیان آور ها 35سال سابقه کار حساب نمی کنید.بیمه تامین اجتماعی چهاردرصد را که 35سال سابقه کاری حساب کنه نه 25سال..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
17
دولتهای گذشته درطول چهل سال گذشته اشتباه کردنند شما درست میگین مامیگیم مصوبه تامین اجتماعی شماچی میگین وافزایش حداقل بگیر هم توسط تامین اجتماعی صورت گرفته ایا دولت هزینه ای بابت این افزایش پرداخت میکنه که به خودش نسبت میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
1
15
نه حق مسکن واعله مندی ومسکن هیچکدام اضافه نشده لعنت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
9
باسلام واحترام به خاطر خدا حق عائله مندی وفرزندان را هم به مابه تفاوت ها اضافه کنید باتشکر
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
10
من از کار افتاده کلی هستم وزن ویه فرزند دارم ومستاجر هستم از دو سال پیش که هر روز تورم یکدفعه رفت بالا زندگی امسال من روز به روز بدتر وبدتر شده وبا این حقوقی که به من وامثال من میدن چجوری میشه زندگی کرد به دا و ودرمان بدم به اجاره های سر سام اور بدم یا چجوری خرج خونه بدم این عدالت وانصاف نیست این آخر نامردی وبی وجدانی هست که به ماها این حقوق ها رو میدن وخودشون حقوق های کلان دارن من وامثال من جلوی زن وبچه هامون شرمنده هستیم واینها برای خودشون کیف میکنن ولی اگه حساب وکتاب باشه جوابش رو پس میدن چون ماها از این مسولین ... ناراضی هستیم واین بی عدالتی رو اینها ب عذاب پس میدن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
19
ظاهرا هرکی بیشتر حقه بیمه داده افزایش حقوقش کمتره یعنی کسی که ۳۰ سال بیمه داده دولت اونه جریمه کرده این یعنی عدالت!
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Germany
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
3
13
بازنشستگان عزیز شمااصلابفکر۲۵درصدباقیمانده همسانسازی ومعوقه چندین ماهه ازسال گذشته چیزی نمیگین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
14
با حق بیمه ۶ درصد جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی هم عدالت برقرار میشود وهم مشکل مالی صندوق تامین اجتماعی حل میشود
آنروزی ۵ برابر ازمان حق بیمه دریافت می کردید هم عدالت برقرار بود وهم صندوقتان در حال رفع کسر مالی اش بود
با ابن توجیهات فرار از چه می کنید با دسته کوران وکران ژرف نیستید که بعد از سی سال کار کردن ودرس خواندن فهم اینگونه فرار از حقیقت را می دانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
1
4
برای ما فقط حقوق ریختن مابه التفاتی واریز نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
چرا افزایشها واریز نشده...برای عده کمی واریز شده ولی چرا برای ما افزایشها ریخته نشده ...میشه توضیح بدید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
2
12
چرا حق بازنشسته هارو میخورین اینا هزاران گرفتاری دارن چجوری از گلوتون پایین میره روزی باید به این ...پاسخگو باشین،.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
1
14
سلام ، از آنجائیکه اکثریت بازنشستگان دخترانشان با ازدواج کردن از خانواده جدا میشوندو به پسران هم که تا زمانی که درس میخونن حق اولاد تعلق می‌گیرد پس عملا حق اولاد به همه بازنشسته ها تعلق نمی‌گیرد، لطفا حق عائله مندی را ترمیم کندتا بطور مساوی به همه برسد و این کمکی است چون همه دارای نوه وداماد و عروس هستند تا شرمنده نشوند ممنون ازشما
محمدصادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
8
منکه ۴۵ سال کارگری کردم کارفرما پول بیمه کم کرده از حقوفم شعبه ۲۰ کوکاکولا میگه لیست ردمیکنند فیشی که میگیرن نمی برن بانک پرداخت کنند کارفرما فوت کرده
با ۱۲سال سابقه بازنشسته شدم به کی باید حرفمو بزنم چطوری بایکوپونصد زندگی کنم بعد سه سال پسر کارفرما را پیدا کردم میگن بازنشسته شدی دیگه نمیتونی شکایت بکنی من بایدچکارکنم یه مسلمان یه راهی جلومن بگذارد چکار کنم انقدر خجالت زنوبچه و نوه ووون‌کشم درطول سال یه میوه نمیتونبم بخریم سختی کارم تعلق گرفته شعبها قبول نکردند از کیسه آنها خالی نشود خدا خودت فقط خودت حق وحقوق مارا بگیر منکه حریف نشدم
باسلام نمیدانم بنده 30سال و6 ماه خدمت کروم با یک تومانی که به حقوفم اضافه شده کل حقوفم شده 6500 چرااینقدرپیچیده اش کردبن بنده بااین بیسوادی خودم راه حل بدم به هربازنشسته 2500 +10درصد اضافه میدادند خیلی عادلانه بود اینها بااین همه ادعایی که داشتند خراب کار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
11
باسلام بنده با30سال و6ماه خدمت بایک تومانی که اضافه شده 6500میگیرم اینها بااین همه ادعایی که داشنن بلد نبودن ییک حقوق مساوی بدن مثال2500+10درصدبرای همه اضافه میدادن ولی خراب کاری کردن روزمحاکمه نزدخدا باید جوابگو این همه خانواده باشی که خیلی دورنیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
11
این بی عدالتی است چرا ۳۰ سال بیمه از ما چند برابر کم کردید حالا حقوق مارا فقط ده درصد اضافه میکنید
خدا حق ما را از شما بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
11
جواب این. هممه ضلم را خدا بدهد به شما حق ما بازنشستگان تامین اجتماعی این نیست با35 سال سابقه ده درصد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
1
9
حالمون بهم خورد ازتون خجالت بکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
9
سلام بر همه رنج کشیدگان بازنشسته تامین اجتماعی دست نشانده دولت
عزیزان هزاران هزار از این کامنت ها بگذارید هیچ تاثیری ندارد چون همشون مصلحت‌ خودشون بیشتر از مردم کشور دوست دارند همین....
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
8
نظری ندارم چون فرمولشون درست نیست الان 3ماهه چشم میکشیم اضافه کنن از برج 11,دارن جار میزنن نان و روغن و ... تو این چند ماه به روز نبوده که اینها همین طور فقط الکی حرف میزنن
حسین پااهو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
10
افزایش ۳۸٪ بعلاوه۵۱۵هزارتومان چه شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
8
تواین‌سایت‌همان‌حرف‌های‌قبلی‌تکرار‌می‌شود‌ما‌همچنا‌خواستاراجرای‌شورای‌عالی‌کار‌هستیم‌غیرازان‌راضی‌نبستیم‌انشاالله‌که‌به‌عقل.بیایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
9
خدا ازتون نگذره
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
8
چرا اینهمه دورغ میگین کجا ۵۷ درصد افزایش دادین من مستمربگیرهستم برای من فقط ۴۰۰تومن افزایش دادین اینم نمیدونم چطور خرج کنم شرمنده بشین از زن بچه آتون انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
7
آخه ما چطوری با ۶تومن زندگی کنیم با این گرونی دیروز یروغن چهل تومنی رو دویست و بیست خریدم به دادمان برسید تورو به اون خدایی که مشناسید
عرفانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
6
سال ۱۴۰۰ من با ۳۰ سال پرداخت بیمه ویک فرزند ۴۲۰۰ میگرفتم وحداقل بگیر منظور شده بودم . امسال آقایان ۴۷۰۰ را حداقل منظور و من ۴۲۰۰ را ۲۹در صد افزایش دادن واون ۳۷۰۰ شده ۵۵۸۰ ومن ۴۲۰۰ هم شده‌ام ۵۵۸۰ . لعنت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
9
توضیحات وزارت کار چیزی را در باره بی عدالتی در حق بازنشستگانی که سقف بیمه را پرداخت کرده اند ، عوض نمیکند.
آن شخصی که وزیر بود چیزی را درست نکرد .
چه برسد به این آقا که آمده سرپرست است .
واگر قرار بود اقتصاد این مملکت را درست کند ، دور سفره تمام دولتها نشسه بود.قبلا درست میکرد.
از این آقا هم آبی گرم نمیشود.
خدا بزرگ است .
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
11
میگن دروغگو دشمن خداست .....پیدا کنید راستگو را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
10
وقتی مسولین به قشر ضعیف جسمانی یعنی کسی که دیگر توان کاررا ندارد دروغ میگوید وحق قانونی را به آنها پرداخت نمیکند بکی باید اعتماد گرد ای خدا بداد این قشر برس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
3
حقوق خرداد ماه ما بیستم واریز شده ولی الان که ۲۸ خرداد ماه است همون حقوق قبلی وبدون افزایش است وچطوری هی می نویسید که اضافه حقوق از ۲۵ و۲۶ پرداخت شده چرا برای ما اعمال نشد
بازنشسته حداقل بگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
5
2
ممنون ازسازمان تامین اجتماعی حقوق ما حداقلی ها خوب اضافه
شده دستتون درد نکند خدا پدرومادرتون رحمت کنه
انشاالله حقوق بقیه هم اضافه بشه ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
6
ضایع درضایع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
4
چرا کارگری که ۵۵درصد نقص عضوشده ازکار باید ازکارافتاده جزیی حساب شود بدون بیمه وبدون افزایش حقوق ،چرا این قانون اصلاح نمیشود،معلولی که بخاطر عیبش جایی به وی کار نمیدهند وتوان کارندارد
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
4
چرا اینقدر دروغ میگن اضافه حقوق خرداد رو دادن ولی از اضافه شدن حق اولاد و همسر به گفته خودشون به فرض داشتن دو فرزند 600 هزار تومان خبری نیست...
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
7
به خدا اینها اینکاره نیستند .یه کمی ازحقوق ومزایای خودتان کم شود لازم نیست 10%به بازنشستگان بدهند همان 38درصد بدهند چرا ازخودشان کم نمیکنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین