کد خبر: ۷۷۷۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
افزایش اجاره‌بها و رهن خانه اکنون بیداد می‌کند

نقدعلی: آقای رئیسی، کمر مستاجران خم شده؛ اشک علما درآمده

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت اجاره‌بها گفت: اشک علما برای مستاجران در آمده است، رئیس جمهور تدبیری کند.
نقدعلی: آقای رئیسی، کمر مستاجران خم شده؛ اشک علما درآمده
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری اظهار کرد: شب گذشته جلسه‌ای درباره نرخ اجاره‌بها و وضعیت مستاجران تشکیل شد، از رئیس جمهور تقاضا دارم سریعا نتیجه اعلام شده و به داد مستاجران برسند. اشک علما در آمده، تدبیری کنید.

نماینده خمینی شهر ادامه داد: مصوبه سران قوا درباره حداکثر افزایش اجاره‌بها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد عملی نمی‌شود و صاحبان خانه به این مصوبه تمکین نمی‌کنند، امروز مستاجران به "چه‌کنم چه‌کنم" افتاده‌اند.

به نوشته ایسنا، نقدعلی گفت: از طرفی مصوبه حداکثر افزایش ۲۰ درصدی برای اجاره‌بها هم روی زمین مانده است. آقای رئیس جمهور کمر مستاجران خم شده به داد آنها برسید تا از این مرحله مردمی‌سازی یارانه عبور کنیم.

افزایش اجاره‌بها و رهن بیداد می‌کند/ قانون ۲۵ درصد اجاره‌بها در حد حرف است

کیومرث سرمدی، نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه بنده در خصوص اجاره‌بهای مسکن به دولت تذکر داده‌ام و باید هم این موضوع مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: بی‌قانونی در افزایش اجاره‌بها موضوعی نیست که نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم بلکه باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش اجاره‌بها و رهن خانه اکنون بیداد می‌کند افزود: هیچ قاعده و ضابطه‌ای برای تعیین و افزایش اجاره‌بها وجود ندارد و حتی قانون افزایش ۲۵ درصد نیز در هیچ جا رعایت نمی‌شود. امروز می‌بینیم مستاجران عملا افراد بی‌پناهی هستند که از تامین رهن و اجاره‌بها عاجزند، امیدوار بودیم از مسکن ملی مشکل مسکن حل شود که آن هم متاسفانه به کندی پیش می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه ما بارها برای ساماندهی مسکن تاکید کردیم و دولت نیز ظاهرا بسته‌ای تهیه کرده که متولیان امر ورود پیدا کنند تصریح کرد: مجلس این آمادگی را برای سامان‌دهی و تعیین قیمت‌ها دارد تا به نوعی ورود پیدا کند که نه خانه خالی زیاد شود و نه اجاره‌بها بی‌حساب و کتاب افزایش یابد.

سرمدی با بیان اینکه امروز مستاجران گرفتار این بی‌قانونی در اجاره‌بهای مسکن هستند گفت: این روزها مالکان بدون هیچ تدبیری اقدام به افزایش اجاره‌بها می‌کنند و فکری برای مستاجران ندارند و این موضوع موجب فشار به این قشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین