کد خبر: ۷۷۷۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
دولت پاسخ قانع کننده برای گرانی‌های افسارگسیخته به مردم بدهد

آیت‌الله مکارم شیرازی: داد مردم از گرانی‌ها بلند است/ اجاره‌بهای خانه‌ها غوغا می‌کند/ گرانی‌ با وجود افزایش درآمدهای نفتی، معماست

آیت الله مکارم شیرازی گفت: گرانی های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده ای برای آن داشته باشند.‌ اگر آثار و نتایج این برنامه ها در جامعه و زندگی مردم احساس نشود، می تواند سبب بی اعتمادی و ناامیدی از دولت گردد.
آیت‌الله مکارم شیرازی: داد مردم از گرانی‌ها بلند است/ اجاره‌بهای خانه‌ها غوغا می‌کند/ گرانی‌ با وجود افزایش درآمدهای نفتی، معماست
آفتاب‌‌نیوز :

مرجع تقلید شیعیان در دیدار سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گلایه های شدید مردم از گرانی ها بیان کردند: امروز داد مردم از گرانی ها بلند است و می گویند که قیمت ها روز به روز افزایش می یابد.

وی در ادامه به ضرورت اقناع و تبیین برای مردم نسبت به گرانی های اخیر اشاره کرده و افزود: این گرانی های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده ای برای آن داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به قاچاق اجناس و کالا به صورت آزادانه و گسترده اشاره کرده و گفت: باید نظارت ها و بازدیدها در مرزها افزایش یابد که چرا مواد خوراکی و ارزاق مردم به راحتی از کشور خارج می شود؟!

مرجع تقلید شیعیان به گرانی مسکن و اجاره بها نیز اشاره کرده و تاکید کرد: اجاره بهای خانه ها غوغا می کند که باید برای آن تدبیری اندیشید.

وی افزود: در صنعت خودروسازی نیز دست های پشت پرده ای وجود دارد که از طرفی جلوی واردات صحیح خودرو را گرفته و از طرف دیگر هر قیمتی خواستند برای خودروها تعیین می کنند و هیچ کس نیز نمی تواند با آنها مقابله کند در حالی که قیمت مشابه خارجی، بسیار پایین‌تر از خودرو ایرانی است. حل این مشکلات وظیفۀ هر سه قوه است و نمی توان تنها از یک بخش انتظار داشت.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار، با اشاره به گلایه های مردم از اینکه چرا مراجع نسبت به گرانی ها ساکت هستند و صحبت نمی کنند، گفت: ما مکرر تذکر داده و می دهیم که مردم از دولت جدید انتظار دارند که نسبت به بهبود اوضاع تلاش کند و گرانی و تورم را مهار نماید و می دانیم که دولت در این زمینه تلاش و کوشش می کند و امیدوار است و ما هم به امید جناب رئیس جمهور امیدواریم، اما اگر آثار و نتایج این برنامه ها در جامعه و زندگی مردم احساس نشود، می‌تواند سبب بی اعتمادی و ناامیدی از دولت گردد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین