کد خبر: ۷۷۸۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
۱۲ محور سند تحولی صدا و سیما اعلام شد

اعلام ۱۲ محور سند تحول صداوسیما؛ از "نقد غرب" تا مقابله با "تطهیر پهلوی"

پیمان جبلی در جلسه شورای معاونین سازمان صدا و سیما کلیات سند تحول رسانه ملی را رونمایی و جزئیات این سند را تشریح کرد. در زمینه تحول در محتوا ۱۲ محور اصلی در این سند طراحی شده است.
اعلام ۱۲ محور سند تحول صداوسیما؛ از
آفتاب‌‌نیوز :

 این سند خلاصه‌ای از سند تحول رسانه ملی است که پیش نویس مفصل آن را رییس رسانه ملی دو ماه بعد از انتصاب، تقدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی کرد و قرار است به زودی در همایش افق تحول در جمع مدیران صدا و سیما به طور رسمی رونمایی شود.

پیمان جبلی در جلسه شورای معاونان سازمان گفت: آنچه در دوره تحولی سازمان مد نظر است، عمدتا در حوزه‌های محتوایی است و همه فرایند‌های تحولی باید در نهایت منجر به تحول در آنتن شود. سند تحول رسانه ملی در حوزه‌های محتوایی سیما و صدا، خبر، شبکه‌های استانی، فضای مجازی، و شبکه‌های برون مرزی طراحی شده‌است.

پیمان جبلی در تشریح علت تمرکز بر حوزه‌های محتوایی سازمان در این سند افزود: سازمان صدا و سیما کارخانه تولید محتواست. همه کار‌ها در حوزه‌های پشتیبانی و صف، در نهایت باید آنتن را متحول کند. به همین خاطر ما اولویت را به سرفصل‌های تحولی در حوزه محتوا داده‌ایم. برای اینکه به تحول در محتوا برسیم حتما به تحول رویکردی و نیز تحول در سازوکار‌ها نیاز داریم؛ سازوکار‌هایی که منجر به تسهیل تحول رویکردی و در نهایت با یاری خداوند منجر به تحول محتوایی روی آنتن خواهند شد.

رئیس صداوسیما در تشریح کلیات سند تحول گفت: ارکان تحول سازمان را هویت محوری و عدالت گستری شکل می‌دهند که در نهایت این دو عنوان باید منجر به «شتاب دهی به پیشرفت» شود.

جبلی با تأکید بر ضرورت مباحثه درباره راهبرد‌های کلان سند تحول گفت: دائما باید محور‌های تحول را مرور کنیم؛ زیرا تحقق آن منوط به این است که مجموعه بدنه سازمان شامل برنامه‌سازان، مدیران و کارکنان نسبت به آن ایمان قلبی پیدا کنند. برای ایجاد این ایمان، محور‌های تحول دائما باید تکرار و درونی‌سازی و نسبت به آن تعلق خاطر ایجاد شود.

احیا و تقویت سرود خوانی

جبلی با تاکید بر رویکرد جدید تقویت نقش قرارگاهی صداوسیما گفت: تقویت و تثبیت نقش قرارگاهی سازمان صدا و سیما یکی از محور‌های تحول در حوزه‌های سیما و صداست. به عنوان مثال در حوزه موسیقی و شعر و سرود نگاه سازمان احیا و تقویت سرود خوانی است که نمونه آخر آن موج ایجاد شده حول سرود سلام فرمانده است. همه محصولات رسانه‌ای را صدا و سیما تولید نمی‌کند بلکه در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه در حوزه سرود اکثریت قریب به اتفاق محصولات بیرون از سازمان است و سازمان باید در انتشار این تولیدات و مراحل بعدی آن نقش قرارگاهی خود را ایفا کند.

رئیس صداوسیما درباره محور‌های تحول در محتوا گفت: در این زمینه ۱۲ محور اصلی طراحی شده که باید برای هر کدام سرفصل گشایی کنیم و در سیاستگذاری‌های کلان طرح و برنامه، به آن‌ها توجه شود. ۱۲ محور تحول در محتوا عبارتند از: عدالت گستری، روایت پیشرفت همه جانبه جامعه ایرانی، ایثار، مقاومت شهادت و توسعه سبک زندگی ایثارگرانه، سبک زندگی و خانواده با محوریت سبک زندگی انقلابی، هنر انقلاب با معرفی شایسته آثار برجسته، نقد غرب و هجو غربزدگی، تقویت هویت جهانی امتی با بازنمایی قدرت نرم ایران اسلامی در جهان، روایت جوان مومن انقلابی با نگاه پیشرفت آینده، الگوی زن انقلاب اسلامی، مقابله با جریان ارتجاع و تطهیر پهلوی، روایت هوشمندانه و صحیح تاریخ اسلام و ایران، بسط الگوی حکمرانی مردمی با بازخوانی نهاد‌های مردمی - انقلابی.

جبلی اظهار امیدواری کرد که این سند به صورت گسترده در سطوح مختلف مدیریتی سازمان مطرح و به بحث گذاشته شود و گفت: این سند می‌تواند به پایان‌نامه‌های دانشگاه صداوسیما راه پیدا کند و از مرکز تحقیقات و مراکز پژوهشی سازمان هم انتظار داریم راه‌کار‌های تحقق این سند را طراحی، تبیین و اجرا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین