کد خبر: ۷۷۸۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

دولت بلغارستان سقوط کرد

دولت بلغارستان که حدود ۶ ماه بر سر کار بود با رای عدم اعتماد نمایندگان پارلمان این کشور سقوط کرد.
دولت بلغارستان سقوط کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دولت بلغارستان پس از تنها شش ماه بر سرکار بودن از سوی پارلمان کنار گذاشته شد. رای عدم اعتماد در پارلمان به دلیل مناقشه عمدتاً بر سر امور مالی دولت و روابط با مقدونیه شمالی همسایه شکل گرفت.

به گزارش روزنامه "تاگس شاو" آلمان، به این ترتیب دولت سوسیال لیبرال بلغارستان با رای عدم اعتماد پارلمان سرنگون شد. در این رای گیری اکثریت محدود ۱۲۳ نماینده پارلمان رای اعتماد خود به کریل پتکوف، نخست وزیر بلغارستان را پس گرفتند. حداقل ۱۲۱ رای برای موفقیت رای عدم اعتماد لازم بود. ۱۱۶ نماینده هم در این رای گیری از پتکوف حمایت کردند.

این درخواست، توسط بزرگترین فراکسیون مخالف، GERB، به رهبری بویکو بوریسو، نخست وزیر محافظه کار سابق این کشور ارائه شد. وی دولت پتکوف را به شکست در زمینه‌های مالی عمومی و سیاست‌های اقتصادی متهم می‌کند.

دولت پتکوف که طرفدار غرب محسوب می‌شود تنها شش ماه پیش تشکیل شد. نخست وزیر با وعده مبارزه با فساد کار خود را در این کشور آغاز کرد.

ائتلاف دولتی او در اوایل ژوئن زمانی که حزب پوپولیست ITN به دلیل مناقشات بر سر مسائل بودجه و روابط با همسایه مقدونیه شمالی به شراکت پایان داد در هم شکست. از آن زمان، پتکوف اکثریت خود را در پارلمان از دست داد.

این رای عدم اعتماد اولین رأی موفق در تاریخ این کشور است. رومن رادف، رئیس جمهور بلغارستان اکنون می‌تواند به احزاب دیگر تا ۳ بار دستور دهد تا دولت تشکیل دهند. اگر این امر ناموفق باشد، انتخابات جدیدی برگزار می‌شود. در این صورت این چهارمین انتخابات در بلغارستان از سال گذشته خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین