کد خبر: ۷۷۸۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

بورل در راه تهران

روزنامه العربی الجدید مدعی شد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «به احتمال زیاد» هفته آینده برای بحث درباره توافق هسته‌ای و از سرگیری مذکرات وین، به تهران سفر خواهد کرد.
بورل در راه تهران
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه العربی الجدید پنجشنبه شب مدعی شد جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «به احتمال زیاد» هفته آینده برای بحث درباره توافق هسته‌ای و از سرگیری مذکرات وین که بیش از سه ماه است به تعویق افتاده، به تهران سفر خواهد کرد.

بر اساس ادعای العربی الجدید، ایران و اتحادیه اروپا طی روز‌های اخیر مشغول رایزنی برای تنظیم زمان سفر بورل به تهران بوده‌اند. این رسانه اعلام کرد که اگر اتفاق خاصی نیافتد بورل به احتمال زیاد شنبه به تهران می‌رود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، این رسانه عرب زبان با اشاره به اینکه بورل و انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات در ماه‌های اخیر مشغول تبادل پیام میان تهران و واشنگتن بوده‌اند، نوشت که احتمال دارد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حامل پیمی از طرف آمریکایی باشد.

"بورل" به ایران می‌آید

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز از سفر امشب جوزف بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپایی به تهران برای دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان و برخی‌ دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می شود در خصوص مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین