کد خبر: ۷۷۸۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
رئیس سازمان بهزیستی:

۱۳ میلیون نفر در ایران حاشیه‌نشین هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور از وجود ۱۳ میلیون نفر حاشیه‌نشین در سطح کشور خبر داد و گفت: این آمار تکان‌دهنده، نتیجه عدم توازن در توسعه و عدم اجرای طرح‌های تفصیلی پایدار در شهرها است.
۱۳ میلیون نفر در ایران حاشیه‌نشین هستند
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مدیران بهزیستی درها را باز گذاشته‌اند تا از ظرفیت‌های نخبگانی و مردمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست هم‌اندیشی با حجت‌الاسلام «پژمان‌فر» نماینده مشهد و کلات در مجلس و مسئولان پهنه‌های ستاد حاشیه‌ شهر مشهد عنوان کرد: آسیب‌های حاشیه‌نشینی، یکی از ۵ آسیب مهم اجتماعی و یکی از چالش‌های اساسی نظام در بعد اجتماعی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از وجود ۱۳ میلیون نفر حاشیه‌نشین در سطح کشور خبر داد و گفت: این آمار تکان‌دهنده، نتیجه عدم توازن در توسعه و عدم اجرای طرح‌های تفصیلی پایدار در شهرها است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن استقبال از حضور گروه‌های مردمی و جهادی در حاشیه‌ کلانشهر مشهد، گفت: این حضور، نشانه‌ اتصال عمیق بین دستگاه‌های دولتی و ظرفیت‌های مردمی است.

وی با اشاره به تحولات مدیریتی در سازمان بهزیستی کشور، گفت: مدیران بهزیستی درها را باز گذاشته‌اند تا از ظرفیت‌های نخبگانی و مردمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

قادری خاطر نشان کرد: بجز حوزه‌های حاکمیتی که از شئون حاکمیت است در سایر حوزه‌ها از ظرفیت‌های مردمی و جهادی استفاده می‌کنیم.ما همه وظیفه داریم که از شهر مقدس مشهد که به خاطر شرایط خاص مهاجرپذیری، زائرپذیری و گردشگرپذیری، دارای حواشی و آسیب‌های گوناگون است، آسیب‌زدایی کنیم.

وی ضمن اشاره به ردیف بودجه مجلس برای مناطق کم‌برخوردار کشور، گفت: ستاد حاشیه‌شهر از طریق برش استانی این اعتبارات، موضوع را پیگیری کنند که کارهای موازی صورت نگیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سزمان بهزیستی کشور، قادری همچنین خواستار تشکیل جلسات منظم این ستاد با بهزیستی شد و گفت: باید کار را به صورت تخصصی و حرفه‌ای دنبال کنیم که شیرینی خروجی آن، به کام مردم بنشیند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص ساماندهی معتادان متجاهر در حاشیه‌شهر مشهد، گفت: ساماندهی معتادان متجاهر تحت نظارت ستادی اداره می‌شود که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده و ۲۰ دستگاه در آن عضویت دارند. این ساماندهی فرایند بسیار پیچیده‌ای دارد و یک زنجیره‌ مفصل و بلندمدت است و بهزیستی در حال تهیه لایحه‌ای برای این موضوع است که هدف آن اصلاح قانون موجود می‌باشد و در آینده به دولت خواهد رفت.باید یک نگاه و راهکار واحد و برنامه‌ریزی شده در این زمینه بین مسئولان باشد که کار به نتیجه‌ مطلوب برسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح‌های ۵۹گانه توانبخشی در مناطق مختلف از جمله حواشی‌شهرها، گفت: گروه‌های مردمی می‌توانند از طریق مساجد و محلات، ما را در طرح‌های غربالگری یاری رسانند.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه میز خدمت در بهزیستی کشور خبر داد و گفت: در این سامانه، افراد کد پیگیری می‌گیرند که بتوانند موضوع و مشکل خود را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

قادری، گروه‌های مردمی و مجموعه‌های داوطلب که مایل به خدمت می‌باشند از بهزیستی مجوز دریافت کنند که حمایت‌های مالی شامل حال آنها بشود و خدماتشان نیز قابل رصد و نظارت باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان درخصوص مناسب‌سازی محیطی، گفت: مناسب‌سازی، یک ستاد کشوری دارد که رئیس آن وزیر کشور است و بهزیستی دبیر این ستاد می‌باشد و در برش‌های استان و شهرستان، فرمانداران نیز باید فعالانه‌تر در این زمینه وارد شوند تا کار با سرعت مناسب‌تری پیش برود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین