کد خبر: ۷۷۸۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

افزایش اجاره بها باید یک ضریب معین سالیانه داشته باشد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: لازم است در طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی به صورت خودکار سالیانه قرارداد‌های اجاره تمدید شود و موجران نتوانند بیشتر از تعرفه معین افزایش قیمت داشته باشند.
افزایش اجاره بها باید یک ضریب معین سالیانه داشته باشد
آفتاب‌‌نیوز :

کمال علیپور، با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی و کنترل اجاره بهای املاک مسکونی، بیان کرد: متن طرح فعلا دو بند دارد اما نیازمند تغییراتی است و لازم است که هم سیاست های تشویقی و هم سیاست های تنبیهی در این طرح دیده شود. از سوی دیگر کاهش تعرفه آژانس های املاک از دیگر موارد ضروری است که باید در این طرح پیش بینی شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: همچنین لازم است برخی از مسائل مرتبط با ساخت و ساز که به تبصره ماده ۱۰۰ بر می گردد و مربوط به اجاره املاک است در این طرح دیده شود. علاوه بر این باید به موجرانی که نسبت به انجام تعمیرات و نوسازی در واحدها اقدام می کنند تسهیلات با بهره پایین تعلق گیرد تا شاهد نوسازی و تعمیرات واحدها باشیم.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سران قوا مصوب کردند تا سقف افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد و در شهرهای دیگر ۲۰ درصد باشد و لازم است این مصوبه را نیز در قالب طرح مجلس قانون مند کنیم. از سوی دیگر لازم است که در این طرح پیش بینی شود تا به صورت خودکار سالیانه قراردادهای اجاره ثبت شود و موجران نتوانند بیشتر از تعرفه معین افزایش قیمت داشته باشند.

علیپور در پایان تاکید کرد: باید بر مبنای یک ضریب معین هر ساله میزان اجاره افزایش یابد و قراردادها به صورت خودکار تمدید شود. لازم است که این موارد در این طرح پیش بینی شود تا قانونی جامع در زمینه ساماندهی بازار اجاره املاک مسکونی تهیه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین