کد خبر: ۷۷۸۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

چرا نرخ بلیت هواپیما برای مسافران خارجی دلاری شد؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی دلیل تعیین نرخ ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی را تسهیل دسترسی ایرانی‌ها به پروازهای داخلی اعلام کرد و گفت: اساسا دلیلی ندارد که به مسافران خارجی سوبسید و یارانه‌ای که به مسافران ایرانی داده می‌شود را پرداخت کنیم.
چرا نرخ بلیت هواپیما برای مسافران خارجی دلاری شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه در این میان عوامل مذکور تاثیر منفی روی اقتصاد و صنعت هوانوردی داشت و از سوی دیگر همچنان با پدیده‌ای به نام سرکوب نرخ مواجه هستیم، اظهار کرد: درباره اتباع خارجی و تعیین نرخ ارزی برای فروش بلیت هواپیما به آن‌ها باید گفت که دولت جمهوری اسلامی ایران ملزم به دادن یارانه به شهروندان خودش است نه اتباع خارجی و در هیچ کشوری یارانه‌ای به مسافران خارجی نمی‌دهند ما نمی‌توانیم به عنوان یک بنگاه خارجی مدافع منافع اتباع خارجی باشیم و باید حافظ منافع بنگاه خودمان باشیم و آن را سر پا نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه نرخ ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی به صورت ریالی از آن‌ها دریافت می‌شود، اضافه کرد: بر این اساس اعلام کردیم که برای اتباع خارجی نرخ هر بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی تا یک ساعت ۱۰۰ دلار و بیش از یک ساعت تا سقف ۱۵۰دلار است که این مسئله را در اختیار ایرلاین‌ها گذاشتیم و بعضا ممکن است حتی پایین‌تر این اعداد و ارقام هم از مسافران خارجی دریافت شود. البته هر شرکت هواپیمایی بر اساس اختیاراتی که دارد، می‌تواند متفاوت عمل کند. به عنوان مثال برخی از ایرلاین‌های ایرانی کلاس‌های نرخی مختلفی برای پروازهای مختلف اعلام کردند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اجرای این تصمیم را کاملا قانونی دانست و اظهار کرد: در برخی مسیرها مانند مشهد حضور اتباع خارجی در پروازها افزایش یافته است و همین مسئله سبب شد تا بلیت هواپیما از دسترس مسافران ایرانی خارج شود. بنابراین برای اینکه بلیت هواپیما و صندلی‌ها بیشتر در اختیار ایرانی ها قرار گیرد آن را برای مسافران خارجی ارزی تعیین کردیم. تا اگر مسافر خارجی هم از هواپیماهای ایرانی برای سفرهای خود در داخل کشور استفاده کرد نرخ آن را به صورت ارزی بپردازد.

اسعدی سامانی با بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی برای مسافران غیرایرانی برابر با نرخ بیزینس است، گفت: با این مسئله را در نظر داشته باشیم شرکت‌های هواپیمایی ایرانی خدماتی که از دولت دریافت می‌کنند با نرخ دلاری است که می‌توان به هزینه نشست و برخاست، لندینگ، پارکینگ و ... اشاره کرد و ایرلاین‌ها تحت فشار هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین