کد خبر: ۷۷۸۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴

محدودیت حمل سلاح در آمریکا به قانون تبدیل شد

مصوبه محدودیت حمل سلاح در آمریکا با امضای «بایدن» به تصویب رسید و به قانون تبدیل شد.
محدودیت حمل سلاح در آمریکا به قانون تبدیل شد
آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه و پیش از سفر به اروپا، طرح دو حزبی کنگره برای محدودیت خرید و فروش و آزادی حمل سلاح را امضاء کرد تا با این اقدام، مصوبه مذکور در این کشور به قانون اجرایی تبدیل شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رئیس جمهور آمریکا پیش از امضای این مصوبه در این خصوص گفت: من یک قانون دو حزبی را امضا خواهم کرد که شامل محدودیت در حمل اسلحه می شود. تیراندازی هر روز در خیابان ها و اماکن عمومی اتفاق می افتد و قربانیان زیادی برجای می گذارد.

«جو بایدن» در ادامه اضافه کرد که با این قانون مالکیت اسلحه در ایالات متحده تنظیم و محدود می شود.

این قانون پیش از سفر بایدن به اروپا برای شرکت در نشست «جی ۷» به منظور افزایش نظارت بر داشتن اسلحه در آمریکا امضاء شد.

در همین ارتباط، کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است پیش از سفر به اروپا، طرح دوحزبی کنگره برای محدودیت خرید و فروش و آزادی حمل سلاح را امضا کند تا به قانون اجرایی تبدیل شود.

کنگره آمریکا روز جمعه طرح اعمال محدودیت بر خریدوفروش سلاح را با ۲۳۴ رأی موافق در برابر ۱۹۳ رأی مخالف به تصویب رساند؛ ۱۴ نماینده جمهوریخواه نیز به این طرح رأی مثبت دادند. عموماً جمهوری‌خوهان موافق خریدوفروش و آزادی حمل سلاح و دموکراتها به دنبال محدودکردن حمل سلاح هستند.

سنای آمریکا پنجشنبه‌شب این طرح را تصویب کرده بود. طرحهای مصوب در سنا و کنگره پس از امضای رئیس‌جمهور به قانون اجرایی تبدیل می‌شوند.

به گزارش وبگاه شبکه «سی‌ان‌ان» با اجرایی‌شدن این قانون میلیونها دلار صرف ارتقای سطح سلامت روانی افرد، امنیت مدارس، برنامه‌های مقابله با بحرانها و همچنین مشوقهایی برای ایالتها می‌شود تا سوابق جوانان و نوجوانان را در «سامانه ملی نظارت بر پیشینه جنایی» ثبت کنند.

قانون جدید همچنین تغییراتی اساسی در فرآیند خرید سلاحهای گرم توسط افراد ۱۸ تا ۲۱ ساله، انجام داده است.

علی‌رغم اینکه گفته می‌شود این قانون محدودیتهای ناچیزی در زمینه آزادی حمل سلاح اعمال کرده؛ قانون جدید مهمترین اقدام دولتمردان آمریکا پس از نزدیک به ۳۰ سال برای مقابله با بحران آزادی حمل سلاح و کشتارهای کور و دسته‌جمعی در این کشور است.

قدرت و نفوذ لابی‌های کارخانجات تولید سلاح در لایه‌های قدرت آمریکا، از مهمترین دلیل انفعال در مقابل کشتارهای کور و بی‌توجهی به به‌روزرسانی قوانین حمل سلاح گرم است.

کنگره و سنای آمریکا این قانون را پس از کشتارهای اخیر در ایالت نیویورک و تگزاس تصویب کردند که دو نوجوان ۱۸ ساله به فاصله کمتر از دو هفته، با شلیک مستقیم افراد حاضر در سوپرمارکتی در شهر بوفالو و دانش‌آموزان یک مدرسه در تگزاس را به رگبار بستند و ۳۲ نفر را به قتل رساندند. این دو حادثه موجب اعتراضها و تظاهرات گسترده در شهرهای آمریکا شد و مردم خواستار تغییر قوانین حمل سلاح شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین