کد خبر: ۷۷۸۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵

قوه قضاییه زیر ذره‌بین دشمن قرار دارد

عضو فق‌های شورای نگهبان گفت: دشمنان با علم به جایگاه پراهمیت قضا در نظام جمهوری اسلامی، این قوه را آماج هجمه‌های خود قرار داده‌اند.
قوه قضاییه زیر ذره‌بین دشمن قرار دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله محمدرضا مدرسی در دیدار اعضای شورای عالی قضای یزد افزود: ذات کار دستگاه قضا به گونه‌ای است که آنهایی که به حق مورد ادعای خود نمی‌رسند از عملکرد این قوه ناراضی و دشمنان با سودجویی از این فرصت به دنبال ایجاد هزینه برای نظام هستند.

از روابط عمومی دادگستری یزد، وی با بیان اینکه دستگاه قضا زیر ذره‌بین دوست و دشمن قرار دارد ادامه داد: دشمنان تمام تلاش خود را برای خدشه‌دار کردن این قوه به کار گرفته‌اند و ما باید توطئه‌های آنان را با رعایت دقیق ضوابط و حرکت بر محور عدالت خنثی کرده و رضایت خداوند متعال را به دست آوریم.

امام‌جمعه موقت یزد تصریح کرد: کمبود نیرو و منابع کار در دستگاه قضا باید تا سرحد امکان جبران شود اما عمل برای خدا در چنین شرایطی دارای اجر مضاعف است و قضاوت بر اساس روایات در عصر غیبت در اختیار فقیه و در مرحله بعد به حسب شرایط به عهده کسانی است که از سوی فقیه بی واسطه یا با واسطه منصوب به قضاوت می‌شوند.

مدرسی خاطرنشان ساخت: قضات هر چند با واسطه منصوب از طرف امام صادق (ع) هستند اما اگر ابرو کسب کنند ابرو برای امام صادق (ع) و اسلام است و اگر خدای نکرده خلافی واقع شود این ضربه به اسلام و اهل بیت (ع) خواهد بود.

همچنین رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار فقره از پرونده‌های موجودی استان رسیدگی شده و اطاله دادرسی تبعات سیاسی، امنیتی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بسیاری را برای جامعه به همراه دارد.

غلامعلی دهشیری افزود: مجموعه دستگاه قضا و به تبع آن دادگستری کل استان تمام تلاش خود را با کار جهادی برای بهبود روند اطاله دادرسی به کار گرفته‌اند که ماحصل آن رسیدگی به تمام پرونده‌های ورودی در سال گذشته و همچنین رسیدگی و عملکرد کاهش۱۰ هزار پرونده موجودی معادل ۲۳ درصد است.

وی تصریح کرد: کاهش متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها به میزان ۱۸ درصد یعنی ۹۳ روز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش اطاله دادرسی است و ماحصل تمام این تلاش‌ها رسیدن موجودی پرونده‌های استان به کمترین میزان ممکن در ۱۰ سال گذشته است.

این مسئول با اشاره به پیشتاز بودن یزد در حوزه حل اختلاف از طریق صلح و سازش اظهار کرد: شورای حل اختلاف استان در حال حاضر در جایگاه دوم کشور از حیث نرخ مصالحه ۵۳.۶ درصد قرار دارد و در راستای حمایت از تولید و صنعت و تحقق منویات مقام معظم رهبری پنج واحد تولیدی پس از چند سال تعطیلی به چرخه تولید برگشت.

دهشیری با بیان اینکه با آنچه شایسته مردم باشد فاصله داریم ادامه داد: با برگزاری جلسات ملاقات مردمی حضور مسئولان قضایی در مساجد و شهرستان‌ها و شنیدن حرف مردم به دنبال کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی با آموزش و آگاه سازی و ارتقای اعتماد عمومی به نظام قضایی هستیم.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین