کد خبر: ۷۷۸۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷

سردار کوثری: جابجایی در اطلاعات سپاه، ربطی به ترور‌ها ندارد

کوثری:‌کارنامه آقای طائب بسیار روشن است و ایشان در کار خود بسیار موفق بوده اند و کارنامه سابقه بسیار خوبی از خود برجای گذاشتند و ماموریت خود را به بهترین نحو انجام داده اند.
سردار کوثری: جابجایی در اطلاعات سپاه، ربطی به ترور‌ها ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از پربازتاب‌ترین خبر‌های چند روز اخیر، جابجایی در ریاست سازمان اطلاعات سپاه است.

خبر آنلاین در گفت گویی با اسماعیل کوثری جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله و نماینده کنونی مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ریشه‌ها و پیامد‌های این تحول را به بحث گذارده است:

دو روز پیش سردار کاظمی به سمت فرمانده حفاظت اطلاعات سپاه منصوب و آقای طائب نیز در حکمی مشاور فرمانده سپاه شدند. علت این جابجایی را در چه می‌دانید؟

کارنامه آقای طائب بسیار روشن است و ایشان در کار خود بسیار موفق بوده اند و کارنامه سابقه بسیار خوبی از خود برجای گذاشتند و ماموریت خود را به بهترین نحو انجام داده اند. ایشان مدت طولانی ۱۳ سال عهده دار این مسئولیت بودند. جابجایی هم که انجام شده بر اساس روال عادی فرماندهی کل سپاه است که در چارچوب رویه معمول نیرو‌های مسلح و عادی بودن اعمال تغییرات از سوی فرماندهی انجام شده، بنابراین، این جابجایی، نکته خاصی ندارد و مشکلی در این رابطه دیده نمی‌شود.

میزان تاثیرگذاری آقای طائب در سمت مشاور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این اختیارات از ستاد کل نیرو‌های مسلح برای هر فرمانده (ارتش، ناجا و سپاه) دقیقا مشخص شده و فرماندهی تشخیص می‌دهد که یک فرمانده، چه مدت زمانی در کجا باشد. جابجایی وی نیز با توجه به اختیاراتی که خود فرماندهی دارد و تشخیص می‌دهد که چه موقعی این جابجایی‌ها صورت بگیرد انجام شده است. ایشان فعلا بعنوان مشاور هستند و شاید به تشخیص فرماندهی فردا مسئولیت دیگری حالا بالاتر و یا هم سطح همین به ایشان داده شود. این از اختیارات فرماندهی است. اگر اطلاعات خیلی ریز تری می‌خواهید باید از خود فرمانده سپاه این سوال را بکنید.

ملاک انتصاب سردار کاظمی چه بوده؟

حکم ایشان با پیشنهاد فرمانده کل سپاه است و ستاد کل یا فرمانده کل قوا حکم صادر می‌کنند. ایشان هم در مسئولیت‌هایی که داشته اند، عملکرد بسیار موفقی داشته اند و بر این اساس، هم این تصمیم گرفته شده است.

برخی رسانه‌های برون مرزی، علت این جابجایی را ترور‌های اخیر می‌دانند. نظرتان در باره این گمانه زنی‌ها چیست؟

خیر، ابدا. ضرباتی که ما به پیکر رژیم اشغالگر قدس زده ایم خیلی مهلک‌تر از یکی دو مورد ترور‌های اخیر است، ضربات مهلک تری بر پیکره رژیم اشغالگر قدس زده ایم.؛ بنابراین، ربط دادن جابجایی در ریاست اطلاعات سپاه به یکی دو مورد ترور‌های اخیر، ارزیابی واقعی و منطقی نیست. بالاخره درهر نبرد و مسابقه زد و خورد‌هایی وجود دارد و ما در مجموع، برنده ماجرا بوده ایم. پس ترور‌های اخیر ملاک جابجایی در سازمان اطلاعات سپاه نبوده است. اصلا این مطلب نمی‌تواند ملاک باشد.

برخی رسانه‌ها، خروجی جابجایی رئیس سازمان اطلاعات سپاه را تمرکز بیشتر بر جبهه نبرد امنیتی در خارج از مرز‌ها دانسته اند. این ارزیابی را کارشناسی می‌دانید؟

بایدهدف گذاری فرماندهی را جویا شد. حتما ایشان که چنین تصمیمی گرفته اند این فکر‌ها را هم کرده اند. همه این تحولات بر اساس تصمیمات ستاد فرماندهی کل قوا و فرمانده معظم کل قوا است، زیرا ارتش، سپاه، ناجا و بسیج همه تابع فرمان فرمانده معظم کل قوا هستند. دشمنان خیال می‌کردند با شهادت حاج قاسم خیلی کار‌ها در منطقه می‌خوابد، اما دیدیم که اینطور نشد و به برکت روح حاج قاسم که شاهد بر اعمال همه نیرو‌های مسلح و ملت عزیز ایران است، خیلی قوی‌تر و مصمم‌تر، راه ایشان را ادامه دادیم و ضربات اساسی و ادامه دار بر پیکره استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل وارد کردیم.

ما الان از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستیم که این‌ها همه مدیون زحمات و خدمات ارزنده شهید حاج قاسم و امثال آقای طائب و دیگران است و انشالله آقای کاظمی هم بتواند این مسیر را مصمم‌تر و محکم‌تر ادامه دهد و انشاالله ملت عزیز ایران همانطور که سربلند از تمام این فشار‌ها بیرون آمدند این راه را نیز ادامه خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین