کد خبر: ۷۷۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷

تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک به اتفاق آرا تصویب شد

بر اساس پرونده جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که توسط سایت تک کرانچ TechCrunch فاش شد، این پیشنهاد اکنون به سهامداران توییتر ارسال می‌شود، آن‌ها در جلسه ویژه سهامداران در مورد تایید این معامله رای خواهند داد.
تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک به اتفاق آرا تصویب شد
آفتاب‌‌نیوز :

هیئت مدیره توییتر به اتفاق آرا قرارداد تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک، میلیارد آمریکایی و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس، را تصویب کرد.

به گزارش نشریه آی‌جی‌ان، هیئت مدیره توییتر به اتفاق آرا قرارداد تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک، میلیارد آمریکایی و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس، را تصویب کرد.

بر اساس پرونده جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که توسط سایت تک کرانچ TechCrunch فاش شد، این پیشنهاد اکنون به سهامداران توییتر ارسال می شود، آنها در جلسه ویژه سهامداران در مورد تایید این معامله رای خواهند داد.

این جلسه که قبل از پایان سال جاری میلادی برگزار می شود، به سهامداران اجازه می‌دهد تا تعیین کنند که آیا پیشنهاد 44 میلیارد دلاری ماسک را قبول می‌کنند یا خیر.

سهامداران توییتر اگر این کار را انجام دهند، حق دریافت 54.20 دلار نقدی برای هر سهم از سهام خود را خواهند داشت. این مبلغی است که در آخرین روز معاملاتی قبل از افشای تصاحب 9 درصد از سهام توییتر توسط ماسک، ارزش گذاری شده است.

در این پرونده، هیئت مدیره توییتر به سهامداران توصیه کردند که به توافقنامه ادغام رأی دهند و در عین حال با مبلغ پیشنهادی موافقت کنند.

بر اساس این گزارش، ماسک نیز به افزودن توییتر به دارایی‌های خود، که شامل تسلا و اسپیس ایکس می‌شود، بسیار نزدیک‌تر خواهد شد.

ماسک گفته است که قصد دارد توییتر را خصوصی کند، تلاش‌های تعدیل را کنار بگذارد و این پلتفرم را سودآورتر کند. او همچنین تایید کرد که صفحه توییتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به وی باز خواهد گرداند.

از زمان ارائه این پیشنهاد، ماسک بارها مدعی شده است که توییتر برای فاش کردن تعداد واقعی ربات‌های هرزنامه و حساب‌های جعلی در این پلتفرم، که به گفته این شرکت حدود 5 درصد است، اقدام کافی انجام نمی‌دهد.

در اوایل ماه جاری میلادی، ماسک تهدید کرد که از قرارداد عقب نشینی خواهد کرد و مدعی شد که توییتر قرارداد را نقض می‌کند و باعث شد توییتر به او اجازه دسترسی به داده‌های خود بدهد.

توییتر با وجود اینکه ماسک نشانه هایی از دلسردی از خود نشان داده است، به طور پیوسته برای بستن این قرارداد تلاش کرده است.

این شرکت اکنون بیش از هر زمان دیگری به تکمیل این قرارداد نزدیک شده است، اگرچه موانع نظارتی فراوانی به ویژه در مناطقی مانند اروپا باقی مانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین