کد خبر: ۷۷۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۵
همچنان ایستاده‌ایم در وسط!

واکنش شدید‌اللحن وزارت ارشاد به حکم دیوان عدالت اداری درباره سنتوری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی اعلام حکم دیوان عدالت اداری در خصوص فیلم -سنتوری، روابط عمومی ‌معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری، با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی را در این خصوص ارایه کرد.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، در این بیانیه آمده است: «متاسفیم که پس از مدت‌ها جارو جنجال مطبوعاتی ورسانه‌ای و به میدان کشاندن همه امکانات در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که یک سال پیش مسوولان این معاونت درهمان جلسه‌ای که درخواست توقف نمایش مطرح شده بود دلسوزانه آن را ارائه کرده بودند، یعنی پیشنهاد جبران خسارت سنتوری وکمک به تولید فیلم جدید آقای مهرجویی و متاسف‌تر آنکه یک سال انرژی کارگردان محترم سینمای کشور گرفتار بازی‌های سود طلبانه افرادی شد که قدرت درک نقش به عنوان تهیه‌کننده را ندارند».

این بیانیه می‌افزاید: «امید فرصت‌ طلبانه‌ای که ازهنگام تولید فیلم تلاش داشت فیلم را به مسأله‌ای برای فضای فرهنگی کشور تبدیل کند. آنجا که توصیه‌های دلسوزانه را با «اجازه بدهید ما حل می‌کنیم»، بی‌پاسخ گذاشتند از جمله اخذ خسارت برای یک اقدام قانونی».

در ادمه این بیانه آمده است: «ازپرداخت این خسارت متاسف نیستیم، چرا یکسال پیش قبل از هر بحث این پیشنهاد را ارائه کرده بودیم. ولی تاسف ما از این است که تا کی فضای افراط و تفریط قرار است عرصه فرهنگ وسینمای کشور را دستمایه بازی‌های سبکسرانه خود قرار دهد، معاونت امور سینمایی از همان ابتدا تلاش داشت که اتخاذ تصمیم در مورد یک فیلم را با اعتبار و حیثیت سینمایی کارگردان موثر سینمای کشور پیوند نزند، اما آنهایی که قادر بودند فیلم را بدون مجوز قانونی و مخفیانه از کشور خارج و در آمریکا اکران نمایند و با ایجاد فضا برای انتشار غیرقانونی این فیلم، عرصه فرهنگی کشور را دچار تنش و رآسیب فرهنگی- روانی نمایند، موثرتر عمل کردند».

معاونت امور سینمایی می‌افزاید: «ما همانطور که یک‌سال قبل مطرح کرده بودیم، خسارت فیلم سنتوری را پرداخت خواهیم کرد، اما خسارت بی‌اعتباری اقدامات غیر قانونی وتنش درفضای سینما وفرهنگ کشور را چه کسی خواهد داد؟ خسارت فیلمی‌را خواهیم داد که بخش قابل توجهی هزینه‌های آن‌را بنیاد سینمایی فارابی و دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی‌پرداخت کرده است».

بیانیه معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد حاکی است: «موردی نیست پول‌هایی که داده‌ایم را نخواهیم گرفت و مابقی را هم پرداخت خواهیم کرد».

در پایان این بیانیه آمده است: «اما کسانی به قیمت پر کردن حسابهای بانکی خود به بدنه فرهنگ و هنر کشور، تعامل سازنده و موثر میان مسئولین فرهنگی و هنرمندان کشور خدشه وارد نمودند، جبران خسارت را چه کسی متحمل خواهد شد؟ ولی ما همچنان ایستاده‌ایم در وسط در نقطه تعادل و فارغ از افراطها و تفریطها ونگاه‌های غیر فرهنگی و غیر کارشناسانه که این راه هم سخت است وهم دشوار و هم گذر ازآن کار هر کسی نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین