کد خبر: ۷۷۹۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
امام جمعه تهران گفته "ما هم از رنج مردم در رنج هستیم"

خاتمی: بعضی حیف‌شان است که از فضای معطر جمهوری اسلامی نفس بکشند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه برخی افراد کوته‌نظر به صراحت می‌گویند من بین حکومت جمهوری اسلامی و شاه، حکومت شاه را انتخاب می‌کنم، این‌ها قطعاً روز قیامت با شاه محشور می‌شوند، شاهی که هم او و هم پدرش برای اسلام‌زدایی آمده بودند، افزود: بعضی حیف‌شان است که از فضای معطر جمهوری اسلامی نفس بکشند.
خاتمی: بعضی حیف‌شان است که از فضای معطر جمهوری اسلامی نفس بکشند
آفتاب‌‌نیوز :

امام‌جمعه موقت تهران گفت: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی از مجاهدان بزرگ جهاد تبیین بود؛ در سال‌های اول انقلاب ایشان مثل یک قهرمان مبارز در برابر منحرفین ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در دیدار با طلاب و روحانیون شهرستان خرم‌آباد با اشاره به جایگاه عالمان دینی و توطئه‌های دشمن در رابطه با مردم و روحانیت، اظهار کرد: علما امین خدا و پیامبر(ص) هستند، همان نقشی که انبیا داشتند، علما باید داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه علما وارث پیامبران هستند و کسی که عالمان دین را گرامی بدارد، خدا را گرامی داشته است، افزود: نزدیک‌ترین انسان‌ها به جایگاه نبوت، اهل علم و اهل جهاد هستند، شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی هم اهل علم و جهاد بود.

خاتمی با بیان اینکه ارزش قلم علما از خون شهدا بالاتر است چون این قلم شهیدساز است، تصریح کرد: قلم امام(ره)، قلمی شهیدساز بود، شهیدانی که به صحنه آمدند، انقلاب را به پیروزی رساندند و بیش از ۴۰ سال است که در عرصه پاسداری از انقلاب در صحنه هستند، آن قلم این تولید را داشته است.

امام‌جمعه تهران با اشاره به اینکه علما، زنده‌هایی هستند که بین برخی از مردم که گویا مرده‌اند به وظیفه خود عمل می‌کنند و به مردم حیات می‌بخشند، اضافه کرد: عالم چراغ فروزان خدا در زمین است. عالمان شیعه مرزبان هستند، این را در دوران دفاع مقدس نشان دادند، چهار هزار و ۵۰۰ شهید روحانی داریم، همچنین شهیدانی داشتیم که ابتدای انقلاب به شهادت رسیدند و در جبهه جهاد تبیین مرزبان بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه مظلومیت روحانیت آنچنان که باید گفته نمی‌شود، به‌ویژه برخی در فضای مجازی جفا می‌کنند، ادامه داد: ۹۰۰ امام‌جمعه ما همواره مجاهد جهاد تبیین بودند، شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی از مجاهدان بزرگ جهاد تبیین بود، در سال‌های اول انقلاب ایشان مثل یک قهرمان مبارز در برابر منحرفین ایستاد.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بعد از ایشان، آیت‌الله مصباح‌یزدی، قهرمان جهاد تبیین بود، از این شهر به آن شهر، از این دیار به دیار دیگر، ناجوانمردانه انواع تهمت‌ها را به ایشان زدند، تهمت‌هایی که اصلاً در شأن آن نبود که یک مسلمان به مسلمان دیگر بگوید، اما علی‌رغم همه این تهمت‌ها، ایشان مرزهای تقوا را پشت سر گذاشتند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه علما یک حزب، یک باند و حتی یک صنف هم نیستند، علما سخن‌گویان دین هستند، اضافه کرد: دین که ربطی به حزب، باند، گروه و صنف خاص ندارد، بنابراین علمای دین فراجناح، فراحزب و فراصنف هستند.

خاتمی با بیان اینکه از رسالت‌های مهم انبیا جهاد تبیین است، بیان کرد: جهاد تبیین به معنای روشنگری و افشاگری است، انقلاب ما با جهاد تبیین پیروز شد، علما وارد صحنه شدند، در منبر علیه رژیم طاغوت افشاگری کردند، مردم بیدار شدند، به صحنه آمدند و یکپارچه گفتند «مرگ بر شاه» و شاه سرنگون شد.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه انقلاب با روشنگری پیروز شد، عنوان کرد: امام یک روز سراغ جنگ مسلحانه نرفت، منطق امام این بود، مردم وارد صحنه شوند می‌توانند شاه را سرنگون کنند و این تجربه نشان داد که روشنگری نقش اساسی دارد.

خاتمی با اشاره به اینکه انقلاب با جهاد تبیین پیروز شد و با جهاد تبیین انقلاب خواهد ماند، تصریح کرد: رسالت و وظیفه علما، افشاگری و روشنگری است، خطرات را بگویید و خطرآفرینان را معرفی کنید.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه مردم ایران و اینکه یکی از این توطئه‌ها زیر سؤال بردن دین است، به مشکلات ناشی از جراحی اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: دولت و رئیس‌جمهور وقوع این مشکلات را می‌دانست، می‌توانست این کار که باید دولت قبل انجام می‌داد، تکلیف دولت قبل بود و متأسفانه دولت قبل در این عرصه ترک فعل داشت و باید پاسخگو باشد، اما رئیس‌جمهور فعلی وارد میدان شد، این کار به خوبی پیش می‌رود.

خاتمی با تأکید بر اینکه بعضی‌ها با سوءاستفاده از این ماجراها می‌گویند دین توان اداره اجتماع را ندارد، چرا تحریف می‌کنید؟ اتفاقاً دین توان اداره اجتماع را دارد، هر جا به دین عمل کردیم، پیروز شدیم، اظهار کرد: هر جا که به هر دلیلی نتوانستیم به دین عمل کنیم، آنجا نقطه آسیب ما بوده است.

وی با اشاره به توطئه جدایی دین از سیاست از سوی دشمن، تصریح کرد: امامان ما سیاستمداران مردم هستند، سیاست همه‌ جا به معنای درگیری مسلحانه و مبارزه داغ نیست، سیاست به معنای مدیریت است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی دوباره می‌خواهند تز رضاخانی جدایی دین از سیاست را احیا کنند، ادامه داد: برخی می‌گویند، برای نجات روحانیت باید همه روحانیت مسئول از مسئولیت‌های خود کنار بروند، برخی نمی‌فهمند چه می‌گویند، همه کنار بروند به این معناست که حکومت را به دیگران بسپاریم و بگوییم ما اهلش نیستیم.

خاتمی با تأکید بر اینکه روحانیت به صحنه آمده و به فضل خدا با تمام قوا در صحنه می‌ماند، اضافه کرد: روحانیت در متن انقلاب بوده، هست و خواهد بود، امام(ره) فرمود اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند، پیامبر اکرم(ص) را تکذیب کرده است، اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند امام علی(ع) را تکذیب کرده است.

وی با اشاره به زیر سؤال بردن ولایت فقیه از سوی دشمنان، اظهار کرد: بیش از ۴۳ سال است که این انقلاب مانده است، همین روحانیت با افتخار سر خود را بالا می‌گیرد که بیش از ۴۳ سال انقلاب حفظ شده و هر روز محکم و محکم‌تر این راه را ادامه می‌دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه برخی افراد کوته‌نظر به صراحت می‌گویند من بین حکومت جمهوری اسلامی و شاه، حکومت شاه را انتخاب می‌کنم، این‌ها قطعاً روز قیامت با شاه محشور می‌شوند، شاهی که هم او و هم پدرش برای اسلام‌زدایی آمده بودند، افزود: بعضی حیف‌شان است که از فضای معطر جمهوری اسلامی نفس بکشند.

خاتمی با اشاره به توطئه ناامید کردن مردم از سوی دشمن که به شدت هم دنبال می‌شود، گفت: هم امام(ره) از کسانی که مأیوسانه حرف می‌زدند بدشان می‌آمد و هم مقام معظم رهبری، بعضی‌ها بی‌دلیل چشمشان را می‌بندند و همه چیز را انکار می‌کنند، آینده این انقلاب، آینده روشنی است.

وی با اشاره به اینکه قصه شکست این دولت برای دشمنان نه یک تاکتیک، بلکه یک استراتژی است، افزود: این‌ها دو هدف را دنبال می‌کنند، یکی اینکه می‌گویند ایشان اولین رئیس‌جمهور چهار ساله خواهد بود، تلاش می‌کنند که اصلاً رأی نیاورد، دوم اینکه اشکال هست، اشکالات را چند برابر نشان می‌دهند، قصه حمایت از این دولت، تنها حمایت از دولت نیست، حمایت از ارزش‌هاست. بارها در خطبه‌ها گفته‌ام که هم‌درد مردم هستیم، ما هم از رنج مردم در رنج هستیم.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: در این راستا سه برخورد وجود دارد، یک: اینکه بگوییم نه اصلاً وضعیت سخت نیست، خروجی این امر این است که می‌گویند وضع این‌ها خوب است؛ این‌طور حرف زدن، بدجور حرف زدن است، جدا کردن خود از مردم است. دوم تا انتقاد می‌کنند، بگوییم مسئله بالاتر از این‌هاست، شما خبر ندارید، به خصوص اگر کسی مسئول جایی باشد، فلان جا، فلان مقدار برده‌اند، اولاً این خبرها از کجا درست است؟ بر فرض این راست باشد، خروجی این حرف‌ها چیست؟ همان‌گونه که برخورد اول درست نیست، این هم نادرست است. این نظام از آن مردم است، آسیب نمی‌بیند، اما مخالفین فکر می‌کنند اگر این نظام آسیب ببیند بر فرض محال به آنها رحم می‌کنند.

خاتمی با تأکید بر اینکه موفقیت این دولت این است که براساس دین و ارزش‌ها می‌خواهد حکومت کند و خیال ما راحت است که می‌خواهد منویات مقام معظم رهبری را پیاده کند، بیان کرد: جریانی که در دور قبل با تهمت به رئیسی نگذاشتند سر کار بیاید، آن جریان زنده است، دنبال بهانه است، دلشان به حال مردم نسوخته، به حال خودشان سوخته است، مردم دیگر به این‌ها اعتماد نمی‌کنند.

وی با اشاره به نقشه دشمنان در رابطه با سکولاریزه کردن روحانیت، اظهار کرد: می‌خواهند روحانیت از انقلاب و نظام کنار بکشد، روحانیت توجیه‌گر کار مسئولان نیست، ما باید حامی ناصح باشیم، نه متملق باشیم نه اپوزوسیون، هر دو غلط است، رئیس‌جمهور شبانه‌روز در حال خدمت است و امیدواریم بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به تخریب روحانیت از سوی دشمنان، ادامه داد: هر روحانی که ببینند مؤثر است را تخریب می‌کنند تا از تأثیر کلام او کاهش دهند، با تمام وجود سعی می‌کنند که روحانیت را از چشم بی‌اندازند، البته نتوانسته‌اند و نخواهند توانست.

خاتمی با اشاره به اینکه دشمنان در پی بهانه‌ای هستند که ما را از مردم جدا کنند، بیان کرد: زندگی اشرافی روحانیت را زمین می‌زند. خوشبختانه روحانیت خرم‌آباد توجه دارند و زندگی آنها مانند زندگی مردم است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
3
48
چه تهمتی به رییسی زدن دوره قبل؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین