کد خبر: ۷۷۹۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

آمریکا نفتکش حامل نفت روسیه را توقیف کرد

منابع رسانه ای اعلام کردند که آمریکا در تداوم روند تقابلی خود با روسیه، یک نفتکش حامل نفت این کشور را توقیف کرد.
آمریکا نفتکش حامل نفت روسیه را توقیف کرد
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد مقامات آمریکایی یک کشتی را که از روسیه به لوئیزیانا با محموله ای از محصولات سوختی سفر می کرد، متوقف کردند.

نفتکش دیتونا متعلق به شرکت یونانی "تی‌ام‌اس تانکرز" (TMS Tankers Ltd) است و توسط شرکت ویتول در سوئیس اجاره شده است. داده‌ها نشان می‌دهد که این کشتی از شبه جزیره "تامان" روسیه در دریای سیاه در اوایل ژوئن با حمل نفت کوره و نفت گاز خلاء حرکت کرد و قرار بود روز یکشنبه به شهر نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا برسد.

به گفته افراد مطلع، مقامات آمریکایی از تخلیه محموله این کشتی خودداری کرده اند. یکی از افراد و یکی از مقامات گارد ساحلی ایالات متحده گفت که گمرک و حفاظت مرزی آمریکا درحال تحقیقات بر روی محموله این کشتی است.

سخنگوی شرکت یونانی ویتول گفت: ویتول تجارت خود را با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه از جمله پایبندی به تحریم ها انجام می دهد.

بر اساس داده های شرکت کپلر که در زمینه ردیابی محموله ها فعالیت می کند، محموله موجود در این نفتکش دارای برچسب با مبدا روسیه است.

آمریکا واردات نفت و محصولات نفتی از روسیه را ممنوع کرده است اما این تحریم ها شامل محصولات خام و پالایش شده که از روسیه ترانزیت می شوند مانند نفت قزاقستان نمی شوند. قزاقستان با استفاده از شبکه خط لوله همسایه خود برای صادرات نفت و محصولات نفتی استفاده می کند. این ترمینال در شبه جزیره تامان محصولات نفتی روسیه و قزاقستان را منتقل می کند.

ایالات متحده آمریکا در پی جنگ اوکراین، همزمان با ارسال تجهیزات نظامی سنگنی به کی‌یف فشارهای اقتصادی بی سابقه ای را همراه با متحدانش بر روسیه وارد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین