کد خبر: ۷۷۹۲۶۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

پناهیان: در آینده ایران پیشرفته‌ترین کشور جهان خواهد بود

علیرضا پناهیان گفت: با وجود تمام مشکلات تحریم‌ها، تهدید‌ها و بی‌کفایتی برخی از مسئولین و ضعف‌های داخلی، ایران تنها کشوری است که مسیر قدرت را در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و… تصاعدی طی می‌کند؛ در آینده ایران پیشرفته‌ترین کشور جهان خواهد بود.
پناهیان: در آینده ایران پیشرفته‌ترین کشور جهان خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهید آیت‌الله بهشتی از برجسته‌ترین مظلومان تاریخ انقلاب است، افزود: آیت‌الله شهید بهشتی سرفرازانه توانست آداب مظلومیت در راه دین را به‌خوبی متجلی سازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان شامگاه سه شنبه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از شهدای ۷ تیر که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، برگزار شد، به درهم‌آمیختگی دین‌داری و مظلومیت اشاره کرد و با بیان اینکه در برنامه آزمون‌های الهی انسان دین‌دار و مؤمن مجبور می‌شود تا داوطلبانه و در برخی از مواقع عاقلانه و عاشقانه از منافع خود گذشت کند، اظهار کرد: در مسیر دین‌داری و جامعه دینی حق خوری نسبت به اولیای الهی همواره وجود داشته است.

سخنران حرم مطهر فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، به دلایل مظلوم واقع‌شدن دین‌داران اشاره کرد و یادآور شد: مسئله اخلاص، تظاهر نکردن و پنهان‌سازی برخی از حسنات و کار‌های خوب امر بسیار لازمی است با وجود اینکه در برخی از مواقع بیان حسنات تضادی با اخلاص ندارد، اما بااین‌حال این مهم عاملی مؤثر در مظلومیت‌بخشی به دین‌دار واقعی است.

وی به مصادیقی از اخلاص در زندگی دین‌دارانه اشاره کرد و با بیان اینکه دین دستوراتی به ما می‌دهد که اگر بدان عمل نمائیم، گاهی از اوقات مظلوم واقع می‌شویم، اظهار کرد: امکان ندارد کسی هم بخواهد دین‌داری کند و هم مظلوم نباشد.

پناهیان وجود انسان‌های خبیث، بد و تحمل رفتار‌های ایشان در جامعه را از دیگر عوامل مظلومیت دین‌داران توصیف کرد و با بیان اینکه دین‌دار واقعی اجازه تقابل مشابه و خارج از دین را به انسان مؤمن نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: انسان در مسیر دین‌داری باید از یک سری حقوق خود صرف‌نظر کند.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علی‌ها با تأکید بر اینکه حق‌طلب و عدالت‌خواه واقعی باید در مسیر دین‌داری از حق خود گذشت کند، یادآور شد: طلحه و زبیر از برجسته‌ترین حق‌طلبانی بودند که هیچ‌گاه حاضر نشدند از حق ظاهری و فرضی خود گذشت کنند.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله بهشتی از برجسته‌ترین مظلومان تاریخ انقلاب است، خاطرنشان کرد: فضای سنگین جامعه، تخریب‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی که از سوی دشمنان انقلاب شکل می‌گرفت؛ عرصه را بر آیت‌الله شهید بهشتی تنگ کرد آیت‌الله شهید بهشتی سرفرازانه توانست آداب مظلومیت در راه دین را به‌خوبی متجلی سازد.

پناهیان ارتباط با برادران دینی ضعیف و حمایت و تلاش برای ارتقای جایگاه معنوی ایشان را از دیگر عوامل مظلومیت بخشی توصیف کرد و اذعان داشت: دین‌دار و مؤمن واقعی ضعف‌ها و اشتباهات برادران دینی را به خود نسبت می‌دهد و خوبی‌های خود را نیکی برادر دینی بیان می‌کند.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علی‌ها مظلومیت در راه ارتباط باخدا را جلوه‌ای از زیبایی واقعی جهان هستی توصیف کرد و یادآور شد: در برخی از مواقع انسان بنا به مصالح اسلام و نظام اسلامی در وادی مظلومیت قرار می‌گیرد؛ در برخی از مواقع نیاز است تا دین‌دار از حق واقعی و مسلم خود به‌خاطر مصلحت کلی امت اسلام گذشت نماید.

وی به فراز‌هایی از سخنان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و مذکور در نامه ۵۰ نهج‌البلاغه اشاره کرد و ابراز داشت: در برخی از مواقع ناظر به مصالح و مفاسدی که وجود دارد، انسان نمی‌تواند مسائل را آن‌گونه که باید تشریح و توضیح دهد. خیانت بنی‌صدر و عدم مخالفت صریح امام (ره) با ریاست‌جمهوری او، ناظر به مصالح و مفاسد تحمیلی شرایط جامعه شکل گرفت.

پناهیان با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که با دشمن درگیر است، نمی‌تواند تمام مسائل را دقیق توضیح دهد، خاطرنشان کرد: گاهی از اوقات امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) نمی‌توانستند برخی از مسائل را حتی به مالک‌اشتر با آن بزرگواری که داشتند، توضیح دهند. تحمل اشعث توسط امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در دورانی خاص، مظلومیت امام علی علیه‌السلام را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه شرایط جامعه و قدرت تبلیغاتی سنگین بنی‌صدر اجازه حمایت صریح و بی‌پرده امام خمینی (ره) از شهید بهشتی را نمی‌داند، خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله بهشتی با تمسک به جوانمردی دینی و دین‌داری واقعی همواره تأکید داشتند که هیچگاه نباید رقیب سیاسی را با ضعف در خانواده، زن و فرزندان زمین زد.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علی‌ها امام علی علیه‌السلام را برجسته‌ترین مظلوم مقتدر تاریخ دانست و با بیان اینکه امام خمینی (ره) در اوج عزت و اقتدار مظلوم واقع شدند، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع ممکن است مدیری به‌خاطر احکام و اخلاق دینی، مظلوم واقع شود؛ بر دیگر مؤمنین لازم است تا برای برطرف‌شدن چالش‌ها نه‌تن‌ها تبیین، بلکه رویه جهاد تبیین را در پیش گیرند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، تأکید کرد: با وجود تمام مشکلات تحریم‌ها، تهدید‌ها و بی‌کفایتی برخی از مسئولین و ضعف‌های داخلی، ایران تنها کشوری است که مسیر قدرت را در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و… تصاعدی طی می‌کند؛ در آینده ایران پیشرفته‌ترین کشور جهان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
1
22
خخخخخخ ما حداقل 100سال عقبیم
1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
22
بنده خدا جای خواب سر ته اش عوض کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
18
از چه نظر مهمه
و برای کیا که خیلی مهمتر
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
22
یعنی چند قرن دیگر با این مدیریت شما؟؟؟؟؟؟؟.
بیدل
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
19
منظورش در گذشته است .
عبا دالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
18
باشد شما درست گفتین اما بفرما این اینده کی می باشد 2 سال دیکه 10 سال دیگه 100 سال دیگه خلاصه بگو شما که پیش گو هستی و جادو گری مردم فریبی بلدی بگو گی افتاد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
16
مثلا 1000سال دیگه .پناهیان ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
17
اینده یعنی کی؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین