کد خبر: ۷۷۹۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

توصیه دادستان کل به رسانه‌ها

دادستان کل کشور با بیان اینکه انتظار من از رسانه‌ها این است که در پاسخ مثبت به ندای رهبری، در پی حفظ آرامش روانی جامعه باشند، گفت: "سوت‌زنی و افشای فساد" خوب و لازم است، اما باید در قالب چارچوب مشخص انجام شود.
توصیه دادستان کل به رسانه‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور  درباره تذکر کلیدی روز گذشته رهبری درباره لزوم حفظ "امنیت روانی جامعه" در دیدار با مسؤلان قوه قضائیه اظهار کرد: یک بخشی از این امنیت روانی جامعه به رسانه‌ها برمی‌گردد؛ رسانه‌های معاند در داخل و خارج از کشور قسم خورده‌اند که به نظام و جامعه ضربه بزنند؛ حساب آن‌ها با خداوند است، اما از رسانه‌های درونی چه وابسته به این جناح و چه وابسته به آن جناح و چه مستقل، انتظار داریم که احتیاج امروز جامعه به آسایش و آرامش را مد‌نظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام منتظری با تأکید بر اینکه هیچ جامعه‌ای و هیچ کشوری نیست که در آن اشکال نباشد، تصریح کرد: اینطور نیست که ما بتوانیم یک مدینه فاضله بی‌عیب و نقص داشته باشیم و این امکان ندارد؛ آیا امیرالمؤمنین (ع) در ۵ سال حکومت خود توانست این جامعه را ایجاد کند؟ پیامبر اکرم (ص) در دوران حاکمیت خود که ۱۰ سال طول کشید و نظام تشکیل داده بود هم نتوانست این جامعه را ایجاد کند؛ بالاخره اشکالات هست و اینکه تصور کنیم که جامعه کاملاً مدینه فاضله‌ای داشته باشیم که هیچ نقض و ضعفی در آن نباشد، ممکن نیست؛ جامعه بدون اشکال به دست، ولی خدا و حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) به دست می‌آید.

دادستان کل کشور ادامه داد: جامعه ما از روز پیروزی انقلاب اسلامی با انواع و اقسام توطئه‌ها مواجه بوده و دشمن برای ایجاد ناامنی و ایجاد آشوب و ایجاد جنگ و جنگ داخلی، سرمایه‌گذاری کرده و نمونه آن را در خرداد ماه دیدیم. همه ما وظیفه داریم که آسایش و آرامش روانی را حفظ کنیم، اما متأسفانه رسانه‌ها در این زمینه رعایت انصاف را نمی‌کنند و خبری را بدون اینکه مبنای درستی داشته باشد پخش می‌کنند و آبرو حیثیت یک شخصیت و مسئولی را بدون اینکه مبنای صحیحی داشته باشد، می‌برند؛ این اقدام رسانه‌ها ممکن است یک خانواده را به نابودی بکشد.

منتظری افزود: شاهد هستم برخی از اوقات که یک حوادثی اتفاق می‌افتد و خبر‌هایی در پی آن منتشر می‌شود، چه آسیب عمیقی به خانواده‌ها و آبرو و حیثیت اشخاص وارد می‌کند؛ متأسفانه امروز برای آبرو و حیثیت افراد ارزش و اهمیت کمی قائل هستیم و به‌اصطلاح بی‌گدار به آب می‌زنند و آبرو و حیثیت افراد را می‌برند.

وی با بیان اینکه سوت‌زنی و افشای فساد خوب و لازم است، اما باید در قالب چارچوب مشخص انجام شود، گفت: اعلام جرم و تعقیب مجرم لازم و ضروری است، اما آن هم باید چارچوبی داشته باشد.

دادستان کل کشور متذکر شد: بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ امنیت روانی جامعه مربوط به ماست؛ به ویژه اینکه حضرت آقا فرمودند که این جزو "حقوق عامه" است؛ بر این اساس صبح امروز جلسه معاونین دادستانی کل را تشکیل دادیم و راجع به این مسئله و مسائل دیگری که در سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری بود و مرتبط با ما می‌شود، تبادل‌نظر کردیم. فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری دو جنبه داشت؛ یکی اینکه خون تازه‌ای بود که بر پیکره دستگاه قضائی تزریق کردند و دیگری، تذکرات و هشدار‌هایی که در موضوعات مختلف دادند؛ ایشان به‌عنوان، ولی فقیه و، ولی امر و به عنوان کسی که مشروعیت کار ما با ایشان است، این تذکرات را دادند و برای ما تکلیف است، چون فرمایشات ایشان برخاسته از قرآن و برخاسته از مکتب اهل بیت (ع) است و حرف او، حرف خداست.

دادستان کل کشور اظهار کرد: انتظار من از رسانه‌ها این است که در پاسخ مثبت به ندای مقام معظم رهبری در پی حفظ آرامش روانی جامعه باشند و چارچوبی دیده شود تا فضای مجازی اینقدر موجب التهاب در جامعه نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین