کد خبر: ۷۷۹۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۵
دکتر حسن روحانی تأکید کرد:

هر طرح اقتصادی باید در چارچوب سیاست‌های مصوب قبلی باشد

آمریکا یک قدم عقب‌نشینی کرده‌است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسن روحانی ورود آمریکا را به مذاکرات ژنو نوعی عقب‌نشینی خواند و افزود: «آمریکا یک قدم از آن چه قبلا می‌گفت عقب نشینی کرده است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که در حاشیه مراسم سالگرد آیت‌الله مشکینی در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: «آمریکا قبلا می‌گفت به هیچ عنوان درهیچ مذاکره‌ای شرکت نمی‌کند و پیش‌شرط می‌گذاشت، اما این بار بدون پیش شرط حضور پیدا کرده و همین مذاکره یک قدم عقب‌نشینی از طرف آنها تلقی می‌شود، ما هم در شرایط فعلی فرصتی برایمان وجود دارد که باید به خوبی از آن استفاده کنیم».

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران همواره با انواع تهدیدها مواجه بوده، اما خوشبختانه با تدبیر و حضور مردم در صحنه به خوبی از تهدیدات عبور کرده است، امروز هم تهدیداتی پیش روی ماست، اما با همان تدبیر ، حضور و اتحاد می‌توانیم از این تهدیدات عبور کنیم. تهدیدات سخت همان است که در خبرها می‌شنویم، بحث تهدید نظامی یک تهدید سخت است و تهدید فرهنگی و اقتصادی هم تهدید نرم است که صورت می‌گیرد».

روحانی اضافه کرد: «همه این تهدیدات وجود دارد، اما ما می‌توانیم در صورتی که وحدت داشته باشیم در برابر این‌ها ایستادگی کنیم».

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اقدام مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تحقق طرح تحول اقتصادی دولت گفت: «مجمع که فقط سیاست‌ها را دنبال می‌کند، یعنی سیاست‌هایی را که قبلا در زمینه اقتصادی تصویب شده است. اکنون هم مجمع در حال تصویب سیاست‌های مربوط به برنامه 5 ساله پنجم است، بنابراین هر طرح اقتصادی باید در چارچوب سیاست‌هایی باشد که قبلا تصویب شده است».

رییس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: «نمی‌دانیم این طرح دقیقا چیست؟ اما آن قدر که کلیتش را شنیده‌ایم، اصل این که یارانه‌ها را هدفمند کنیم، مورد تایید همه است و جزو مصوبات، اما بحث در چگونگی است و این چگونگی قابل بحث است؛ البته مجلس شورای اسلامی این مساله را به عهده گرفته و کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی تشکیل داده است که امیدواریم کار پخته‌ای در این زمینه انجام شود».

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی هم‌چنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات دهم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: «در این ایام از این صحبت‌ها زیاد است و همه جا مطرح می‌شود، فعلا صحبت در این باره خیلی زود است».

عضو مجلس خبرگان رهبری، در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره آن چه دیدار اخیرش با مقام معظم رهبری در رابطه با کاندیداتوری خوانده شد، اظهار کرد: «ما همیشه خدمت آقا شرفیاب می‌شویم و این تازگی ندارد؛ اما فعلا بحث‌کردن در این زمینه خیلی زود است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین