کد خبر: ۷۷۹۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان – خرداد ١٤٠١

بیشترین و کمترین نرخ تورم مربوط به کدام استان‌­‌هاست؟

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٥٢,٥ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان (٦١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٥.٧ درصد) است.
بیشترین و کمترین نرخ تورم مربوط به کدام استان‌­‌هاست؟
آفتاب‌‌نیوز :

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ سیستان و بلوچستان با ١٨,٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ تهران با ٨.٩ درصد است.

کل خانوارها

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از مرکز آمار، درخرداد ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٤٨٢,١ رسید که نسبت به ماه قبل ١٢.٢ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ سیستان و بلوچستان با ١٨.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ تهران با ٨.٩ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٥٢,٥ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان (٦١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٥.٧ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٩,٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد (٤٦.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (٣٤.٢ درصد) است.

خانوارهای شهری

در خرداد ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٤٧٣,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١١.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان خراسان شمالی با ١٧.٤درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ بوشهر با ٨.١ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٥١,٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان (٦٠.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٤.٨ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٨,٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد (٤٥.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣٣.٨ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در خرداد ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٥٣١,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ١٥.٨ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان با ٢٤.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان مازندران با ١٠.٧ درصد می­‌باشد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٨,٢ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ آذربایجان غربی (٦٦.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٥٠.٢ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤٠١ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤١,٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ كهگيلويه و بويراحمد (٥٠.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌ همدان (٣٣.٠ درصد) است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به این فایل مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین