کد خبر: ۷۸۰۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

سقوط بهمن در آلپ دستکم ۶ کشته به جا گذاشت

مقام‌های محلی ایتالیا اعلام کردند بخشی از کوه یخی در رشته کوه‌های آلپ بخش ایتالیایی در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا دستکم ۶ کشته و ۸ مجروح به جا گذاشت.
سقوط بهمن در آلپ دستکم ۶ کشته به جا گذاشت
آفتاب‌‌نیوز :

دولت ایالتی «ترنتو» اعلام کرد عملیات امداد و نجات پس از سقوط بهمن در کوه‌های آلپ در جریان است. سقوط بهمن در «مارمولادا» اتفاق افتاد که با ارتفاع بیش از ۳هزار و ۳۰۰ متر بلندترین کوه در «دولومیتز» سری رشته کوه‌های شرقی آلپ در بخش ایتالیایی است که به مناطق «ترتنو» و «ونتو» تعلق دارد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «لوکا زائیا» رئیس منطقه «ونتو» در گفتگو با خبرنگاران گفت مجروحان این حادثه به بیمارستان های شهرهای نزدیک «بلونو»، «ترویسو»، «ترنتو» و «بلزانو» منتقل شدند.

از سوی دیگر واحد امداد ونجات آلپین اعلام کرد سقوط حجیم این بهمن در نزدیکی «پونتا روکا» جاده ای که معمولا کوهنوردان را به قله می‌رساند اتفاق افتاد.سخنگویی این واحد نیز افزود: «خوشبختانه شرایط جوی خوب است اما خطری که ما را تهدید می‌کند امکان و احتمال سقوط بهمن دیگری است.» در عملیات امداد و نجات از بالگرد و سگ‌ها برای یافتن بازماندگان استفاده می‌شود.

موج گرمای شدید زودرس تابستانی در ایتالیا دمای هوا در مارمولادا را به ۱۰ درجه سلسیوس سانتیگراد ( ۵۰ درجه فارنهایت) رسانده است. بدین ترتیب افزایش میانگین دمای هوا که به دلیل گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی اتفاق می‌افتد موجب آب شدن کوه‌های یخ مارمولادا مانند سایر کوه های جهان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین