کد خبر: ۷۸۰۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

چین دوباره شوک‌زده شد!

شهر ۱۳ میلیونی چین برای جلوگیری از موج جدید کووید دوباره تعطیل شد.
چین دوباره شوک‌زده شد!
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات روز سه‌شنبه (۵ جولای) پس از ثبت تعداد معدودی از موارد کووید-۱۹ در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر کشوراعلام کردند که مشاغل، مدارس و رستوران‌ها در شی‌آن به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چین آخرین اقتصاد بزرگی است که با استراتژی مقابله با کووید صفر و اعمال قرنطینه، تعطیلی و محدودیت‌های مسافرتی در تلاش برای از بین‌بردن عفونت‌های جدید پیوند خورده است.

شی‌آن یک شهر تاریخی ۱۳ میلیون نفری که در پایان سال گذشته قرنطینه یک ماهه را تحمل کرد و طبق اعلامیه‌های رسمی، از روز شنبه ۱۸ مورد را در گروهی که توسط نوع اُمیکرون به سرعت در حال گسترش است، گزارش کرده است.

ژانگ ژئودونگ، مقام شهری، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که شی‌آن «اقدامات کنترل موقت هفت روزه» را اجرا خواهد کرد تا اندکی شیوع آرام شود، تحرک کاهش یابد و خطر ابتلا به عفونت کمتر شود. دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مکان‌های تفریحی عمومی از نیمه شب چهارشنبه درهای خود را خواهند بست.

رستوران‌ها مجاز به سرو غذا در داخل نخواهند بود اما ممکن است به ارائه خدمات غذای آماده ادامه دهند. مدارس باید تعطیلات تابستانی را زودتر شروع کنند. برخی از ساکنان این شهر توریستی از تعطیلی روز سه شنبه در شبکه‌های اجتماعی ابراز ناراحتی کردند. به گفته کمیسیون ملی بهداشت (NHC) چین روز سه شنبه ۳۳۵ مورد جدید را ثبت کرد که اکثر آنها بدون علامت بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین