کد خبر: ۷۸۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
تبلیغات

آیفون ۱۳ مینی برای چه کسانی مناسب است؟

با خرید آیفون ۱۳ مینی می‌توانید کمترین هزینه ممکن را برای سری ۱۳ اپل پرداخت کنید. این گوشی در پیکربندی‌های ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار شده است و هر کدام از آن‌ها هم ۴ گیگابایت حافظه رم دارند.
آیفون ۱۳ مینی برای چه کسانی مناسب است؟
آفتاب‌‌نیوز :

در بین مدل‌هایی از گوشی آیفون که اپل در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کرده است، آیفون ۱۳ مینی نسخه جالبی است که برای دومین سال متوالی روانه بازار می‌شود. اپل این گوشی را برای علاقه‌مندان محصولات جمع و جور ارائه کرده و هم در زیبایی و هم مشخصات فنی، می‌تواند بهترین گوشی کوچک جهان باشد. همه امکانات نسخه پایه آیفون ۱۳ در این گوشی هم وجود دارد و با قیمت پایین‌تری می‌توانید به سراغش برود. قشر زیادی از علاقه‌مندان گوشی‌های هوشمند می‌توانند به سراغ این محصول بروند. اگر به گوشی هوشمند کوچک علاقه داشته و دوست دارید که با یک دست کار کنید، حتما باید آیفون ۱۳ مینی را انتخاب کنید.

با خرید آیفون ۱۳ مینی می‌توانید کمترین هزینه ممکن را برای سری ۱۳ اپل پرداخت کنید. این گوشی در پیکربندی‌های ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار شده است و هر کدام از آن‌ها هم ۴ گیگابایت حافظه رم دارند. این گوشی‌ها دارای دوربین پیشرفته‌تری نسبت به نسل گذشته بوده و همچنین به‌صورت آرایه دوگانه در اختیار شما خواهند بود. با خرید آیفون ۱۳ مینی می‌توانید از تراشه قدرتمند A۱۵ هم مانند گوشی‌های دیگر این سری برخوردار شوید. این تراشه اکنون تعداد ترانزیستور‌های بیشتر داشته و با عملکرد و سرعتی بهینه در اختیار شما خواهد بود.

دوربین

اپل برای این گوشی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/۱.۶ همراه با پیکسل‌های ۱.۷ میکرو متری برای عملکرد بهتر در نور کم و همچنین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با دیافراگم f/۲.۴ اولترا واید استفاده می‌کند که میداد دید عالی ۱۲۰ درجه‌ای دارد. تا حد زیادی، همان‌طور که در آیفون ۱۲ مینی هم دیده بودیم، اندازه پیکسل بزرگ‌تر، جایی است که تغییرات اساسی روی می‌دهند. در ظاهر هم متوجه ابعاد بزرگ‌تر سنسور‌ها در این گوشی خواهید شد. عملکرد آیفون ۱۳ مینی در نور پایین بسیار خوب است و بسته به تفاوت قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس از آن راضی خواهید بود. شما با خرید آیفون ۱۳ متوجه خواهید شد که تمام عکس‌هایی که در نور پایین تهیه می‌شوند، در بین گوشی‌های هوشمند دیگر بهترین هستند.

مشخصات و عملکرد

با خرید آیفون ۱۳ مینی می‌توانید از تراشه A۱۵ استفاده کنید. این همان پردازنده استفاده شده در بین تمام گوشی‌های سال ۲۰۲۱ است. ما متوجه شدیم که این تراشه‌ها بسیار قدرتمند هستند و به راحتی قادر به لود و اجرای چندین برنامه خواهند بود. این موضوع در مورد آیفون ۱۳ مینی هم صادق خواهند بود. همراه با ۴ گیگابایت حافظه رم، یقینا این گوشی در مقایسه با حافظه رم ۶ گیگابایتی نسخه‌های پرو، کمی عملکرد پایین‌تری خواهد داشت. البته قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس و پرو هم بالا هستند و با این هزینه‌ای که می‌پردازید، این میزان مشخصات می‌توانند راضی کننده باشند.

آیفون ۱۳ مینی برای چه کسانی مناسب است؟

ما در حین استفاده از گوشی، مشکل خاصی را ندیدیم و همچنان می‌توانید برنامه یا بازی‌های مورد انتظار خود را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید. تست بنچمارک هم نشان می‌دهد که با امتیازات قابل توجهی روبرو هستیم. تراشه A۱۵ به‌خوبی کارایی بالای خودشرا نشان داده است. این گوشی در بخش چند هسته‌ای تست بنچمارک Geekbench توانست که ۴۶۴۳ امتیاز کسب کند. با خرید این گوشی این امکان را خواهید داشت که حمل آسان‌تری هم در دست یا جیب خود داشته باشید. گوشی به راحتی در جیب شلوار شما قرار گرفته و در دستان خود با ایمنی بیشتری می‌توانید استفاده کنید.

سیستم‌عامل

اپل در این گوشی از سیستم‌عامل iOS ۱۵ به‌صورت پیش فرض برای آیفون ۱۳ مینی استفاده کرده و می‌دانیم که حداقل تا ۶ سال آینده می‌توانید آپدیت‌های بعدی را هم دریافت کنید. نسخه جدید سیستم عامل آیفون ۱۳ مینی، تغییر عمده‌ای نسبت به iOS ۱۴ ندارد، اما حاوی امکاناتی است که تجربه کاری روان‌تری را به واسطه آن خواهید داشت. می‌دانیم که نسخه جدیدتر iOS ۱۶ هم معرفی شده است که در پاییز سال ۲۰۲۲ می‌توانید به این نسخه هم آپدیت کنید. اگر قبلا از گوشی آیفون استفاده کرده‌اید، احتمالا از نحوه عملکرد نرم‌افزاری آگاه هستید.

اگر از اندروید به سمت استفاده از گوشی آیفون آمده‌اید، می‌دانید که با رابط کاربری کمی متفاوت و رویکرد امنیتی‌تر همراه خواهید شد و برنامه‌ها و سفارشی سازی متفاوتی را هم شاهد خواهید بود. ما متوجه شدیم که این سیستم‌عامل روی آیفون ۱۳ مینی به خوبی اجرا می‌شود و می‌توانید تجربه مشابهی با بقیه سری‌های آیفون ۱۳ داشته باشید. با پرداخت هزینه بالاتر برای قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توانید از قابلیت‌های بیشتر این سیستم عامل استفاده کنید. چرا که این سیستم‌عامل برای دوربین‌های سه گانه این گوشی‌ها و فناوری پروموشن صفحه نمایش هم می‌تواند برنامه‌های بهتری داشته باشد.

عمر باتری

طراحی کوچک‌تر آیفون ۱۳ مینی به این معنای است که عمر باتری آن نمی‌تواند به اندازه بقیه باشد. بنابراین، ممکن است بخواهید که روی یکی از بهترین شارژر‌های آیفون هم سرمایه‌گذاری کنید. فضای کمتری برای باتری وجود دارد و این بدان نعنی است که تنها یک باتری ۲۴۳۸ میلی آمپر ساعتی روی آن قرار گرفته است. این باتری بسیار کوچک‌تر از گوشی‌های هوشمند معمولی است، اما عمر باتری حداقل نسبت به آیفون ۱۲ مینی بهبود پیدا کرده است. به هر حال باتری المانی ناامید کننده از تجربه آیفون ۱۳ مینی است و باید به آن اذعان کنیم. با خرید آیفون ۱۳ در مدل‌های بزرگ‌تر، می‌توانید این مشکل را از بین ببرید.

آیفون ۱۳ مینی برای چه کسانی مناسب است؟

این گوشی اغلب اوقات یک روز کامل با استفاده معمولی دوام می‌آورد و این احتمال وجود دارد که برای اکثر کاربران هم کافی باشد. وقتی که صفحه نمایش را برای مدت زمان بیشتری روشن کنید، عمر باتری مانند بقیه آیفون‌های سری دوام نخواهد داشت. به‌عنوان مثال، استفاده از گوشی برای مسیریابی در سفر با ماشین، می‌تواند حدود ۳۰ درصد از عمر باتری را کاهش دهد.

خرید از بازرگانی سیب

همراه با سایت بازرگانی سیب، می‌توانید قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس و دیگر محصولات این سری را چک کرده و خریدی ایمن و مطمئن داشته باشید. می‌توانید به راحتی اقدام به خرید اقساطی پرداخته و در ابتدا تنها ۴۰ درصد از مبلغ کل گوشی را بپردازید. برای خرید آیفون ۱۳ مینی هم همین شرایط برای تمام پیکربندی‌های این گوشی برقرار است و مابقی مبلغ را می‌توانید در اقساط ۳ الی ۱۲ ماهه پرداخت کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین