کد خبر: ۷۸۰۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

تشکر امیرعبداللهیان از قطر

در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای مورد گفتگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.
تشکر امیرعبداللهیان از قطر
آفتاب‌‌نیوز :

امیرعبداللهیان در این دیدار با تشکر از تلاش‌های وزیر امورخارجه قطر در زمینه توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف، سفر مقامات عالی دو کشور به دوحه و تهران را باهدف پیگیری موضوعات مختلف در روابط دانست و ضرورت پیگیری برای اجرایی شدن توافقات میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روان‌سازی مراودات فعالان اقتصادی و مبادلات تجاری فی‌مابین، به پاره‌ای از موانع در حوزه‌های مختلف از جمله صدور روادید، مجوز اقامت برای فعالان اقتصادی و برخی مشکلات در بخش حمل و نقل تجاری اشاره و تلاش برای برطرف‌سازی آن را خواستار شد.

وزیر امور خارجه از حسن ضیافت و تلاش سازنده دولت قطر در برگزاری نشست اخیر گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها و همچنین حل برخی مشکلات در خصوص حضور کشورمان در جام جهانی قطر نیز تشکر و قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار اهمیت توسعه همکاری‌ها در کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و امنیت را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام امیر قطر به رئیس جمهوری اسلامی ایران، ضرورت پیگیری اسناد امضاشده و توافقات صورت گرفته در سفر مقامات عالیه دو کشور را مورد تاکید قرار داد و خواستار تلاش وزارت‌خارجه‌های دو کشور برای فعال‌سازی اسناد و توافقات شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین