کد خبر: ۷۸۱۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

زورآزمایی غول‌های کشتی در تابستان گرم آزادی

مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان، امروز (یکشنبه) با حضور همه مدعیان در مجموعه ۱۲هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.
زورآزمایی غول‌های کشتی در تابستان گرم آزادی
آفتاب‌‌نیوز :

مرحله نهایی مسابقات انتخابی کشتی آزاد ایران امروز ۱۹ تیرماه مصادف با عید سعید قربان و در حضور مسوولان فدراسیون، کمیته فنی و مربیان تیم‌ملی در سالن ۱۲هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. با توجه به روند کاهشی آمار کرونا و برگزاری رقابت رشته‌های مختلف با حضور تماشاگران احتمال دارد، دوستداران این رشته از نزدیک شاهد جدال غول‌های کشتی ایران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باشند.

آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در بالاترین سطح ممکن برگزار خواهد شد. در این روز بناست که تمام مدعیان و عنوان‌داران جهانی و المپیک کشتی ایران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی روی تشک بروند و غیبت در این مرحله از انتخابی به معنای از دست دادن مسابقات جهانی خواهد بود. اهمیت و حساسیت مسابقات انتخابی تیم ملی زمانی بیشتر خواهد شد که بدانیم که در این رقابت بزرگانی مانند حسن یزدانی، کامران قاسم پور، علیرضا کریمی، مجتبی گلیج، محمدحسین عسگری محمدیان، امیرحسین زارع، یدالله محبی، یونس امامی و رضا اطری به روی تشک خواهند رفت.

جدال حسن یزدانی نابغه کشتی آزاد جهان با علیرضا کریمی و رقابت امیرحسین زارع با یدالله محبی و امیررضا معصومی می‌تواند هیجان این دوره از رقابت‌ها را دوچندان کند. همچنین در این روز مجتبی گلیج با محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم سرشاخ خواهد شد.

در این روز همچنین رضا اطری و داریوش حضرت‌قلی‌زاده برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در وزن ۶۱ کیلوگرم تلاش خواهند کرد. جدال کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم با امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای آسیا و مهدی حاجیلوییان قهرمان جام تختی از دیگر جذابیت‌های کشتی ایران در روز نوزدهم تیرماه خواهد بود.

فدراسیون کشتی برای چند وزن دیگر رویه متفاوتی اتخاذ کرده و به‌دنبال محک نفرات برتر چرخه انتخابی در مسابقات بین‌المللی تونس است در وزن ۵۷ کیلوگرم و با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی‌آزاد علیرضا سرلک و احمد جوان برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی باید راهی مسابقات رنکینگ‌دار در کشور تونس شوند و یکی از این ۲ قهرمان در نهایت مسافر صربستان خواهد شد. همچنین در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز کادر فنی در نظر دارد، جهت انتخاب ملی‌پوش وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی دارنده مدال نقره جهان و علی سوادکوهی دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا را به تورنمنت رنکینگ‌دار در کشور تونس اعزام کند تا با توجه به شرایط اعلام شده از سوی فدراسیون کشتی در آن مسابقات جواز حضور در تیم ملی را کسب کنند.

رقابت‌های کشتی رنکینگ‌دار تونس روز‌های ۲۳ تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

در مورد ملی‌پوشان اوزان ۶۵، ۷۰ و ۷۴ کیلوگرم (رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی و یونس امامی) برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ، باید به این نکته اشاره کرد که چرخه انتخابی تیم ملی که در آذرماه سال ۱۴۰۰ اعلام شد، این نفرات پوشیدن دوبنده تیم ملی را در رقابت‌های جهانی قطعی کردند.

چرخه انتخابی تیم ملی و معرفی نفرات برتر پس از ۱۹ تیرماه و مسابقات رنکینگ‌دار تونس موجب خواهد شد تا نفرات برتر کشتی آزاد ایران برای قهرمانی کشتی جهان در صربستان مشخص شوند.

تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات قاره‌کهن در حالی که بیشتر نفرات اصلی را در اختیار نداشت، به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. نفرات برتر مسابقات آسیایی اکنون در کنار ملی‌پوشان اصلی قرار گرفته و باید در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد شرکت کنند؛ رقابتی که ترکیب نهایی کشتی آزاد ایران را برای مسابقات جهانی صربستان مشخص خواهد کرد. مسابقات قهرمانی جهان ۱۰تا ۱۸ شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین