کد خبر: ۷۸۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰

جنگنده اف-۱۸ از روی ناو آمریکایی سقوط کرد

نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که یک جنگنده اف-۱۸ سوپر هورنت این کشور به دلیل بدی آب و هوا از روی ناو «یو‌اس‌اس هری ترومن» به دریا سقوط کرد.
جنگنده اف-۱۸ از روی ناو آمریکایی سقوط کرد
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس بیانیه نیروی دریایی آمریکا، این حادثه روز جمعه (8 جولای) روی داده است. نیروی دریایی آمریکا اضافه کرد که این حادثه زمانی روی داد که این ناو هواپیمابر در حال تامین نیازهای ناو در دریا بوده است و در جریان این حادثه یک ملوان مجروح شده که حال وی پایدار بوده و خطری جانش را تهدید نمی‌کند.

این حادثه در دریای مدیترانه روی داده است. بازرسان نیروی دریایی در حال بررسی دلیل سقوط این جنگنده از روی عرشه ناو به دریا هستند.

بر اساس گزارش‌ها، ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس هری ترومن از آماده‌ترین ناوهای آمریکا بوده و از قابلیت عملیاتی سریع برخوردار است.

ناو هواپیمابر ترومن همزمان با جنگ روسیه و اوکراین وارد شمال دریای اژه شده بود. یک مقام آمریکایی پیشتر گفته بود در صورت تشدید تنش ممکن است از نیروی دریایی آمریکا خواسته شود گشت‌های هوایی بیشتری در دریای سیاه به اجرا گذارد.

هواپیماهای جنگنده آمریکایی اغلب برای بازدارندگی به گشت‌زنی هوایی می‌پردازند و این لزوماً نشان دهنده ورود این کشور به درگیری نیست.

این تحول در حالی اتفاق می‌افتد که پنتاگون اعلام کرده که ممکن است مجبور شود حضور نظامی طولانی ‌مدت آمریکا در اروپا را در پی حمله روسیه افزایش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین