کد خبر: ۷۸۱۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

اینترنت ایران روی حالت Safe قرار گرفت؛ ۸۵ میلیون ایرانی کودک فرض شدند

گزارش کاربران ایرانی نشان می‌دهد از اولین ساعات صبح امروز (۲۱ تیر)، قابلیت جست‌وجوی امن یا «Safe Search» روی موتور‌های جست‌وجوی گوگل و بینگ برای بسیاری از کاربران ایرانی به صورت پیش‌فرض فعال شده و امکان غیرفعال کردن آن نیز وجود ندارد.
اینترنت ایران روی حالت Safe قرار گرفت؛ ۸۵ میلیون ایرانی کودک فرض شدند
آفتاب‌‌نیوز :

این حالت که بیشتر برای اینترنت همراه ایرانسل و همراه اول گزارش شده، محافظت‌های گوگل و بینگ برای کودکان را فعال و درنتیجه دسترسی به محتوای بزرگسال و خشونت‌آمیز را برای کاربران غیرممکن می‌کند.

اگر عبارت Safe Search را در گوگل جست‌وجو کنید، وضعیت فعال بودن یا نبودن اینترنت کودک به شما نشان داده می‌شود.

اگر کاربران به سایت Google.com و Bing.com مراجعه کنند، DNS آنها در حالت جست‌وجوی امن به‌روزرسانی می‌شود و پس از آن از نگاه گوگل و بینگ کاربران به عنوان کودک تشخیص داده می‌شوند.

به گزارش پیوست، گزارش‌هایی حاکی از آن است که حالت جست‌وجوی امن برای بیشتر کاربران تلفن همراه غیرقابل تغییر و قفل است، اما کاربران اینترنت ثابت گاهی اوقات چنین محدودیتی را تجربه کرده و گاهی هم می‌توانند حالت جست‌وجوی امن خود را غیرفعال کنند.

جست‌وجوی امن برای کاربران اینترنت همراه با عرضه سیم‌کارت کودک در ایران همزمان شده است.

یک منبع آگاه در یکی از اپراتور‌های تلفن همراه اعلام کرده این موضوع ارتباطی با اپراتور‌های تلفن همراه ندارد و احتملا این تغییرات از سمت زیرساخت رخ داده است.

از طرفی به گفته برخی کارشناسان، احتمال می‌رود فعال‌سازی جست‌وجوی امن برای برخی کاربران، ناشی از یک اشتباه فنی، با هدف فعال‌سازی اینترنت امن برای سیم‌کارت‌های کودک باشد.

به نظر می‌رسد این اقدام از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، زیرمجموعه وزارت ارتباطات صورت گرفته و در نگاه عده‌ای از کاربران در جهت پیش‌برد پروژه شبکه ملی اطلاعات است.

براساس طرحی که به صورت آزمایشی در اردیبهشت و خرداد ماه در خوزستان آزمایش شد، در صورت وارد کردن آدرس گوگل در مرورگر موبایل، کاربران به آدرس Boomino.ir منتقل می‌شدند که پروژه‌ای در جهت ترویج ابزارهای اینترنت ملی و موتور جست‌وجوی داخلی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
13
5
دستشون درد نکند که این همه مواظب و مراقب مردم هستند. خدا بهشون اجر بدهد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین