کد خبر: ۷۸۲۱۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
مگر حقوق رئیس‌جمهور با کارمندان یکسان است

انتقاد از بی‌توجهی دولت به حقوق بازنشستگان و کنایه به قالیباف: از یخچال بازنشستگان چه خبر؟

عدالت آن است که هر موجودی به میزان حق، استعداد و لیاقت خود سهمی دریافت کند." آنچه ما خواهان آنیم هم دقیقا همین است که براساس بیمه پردازی، و استحقاقی که ایجاد شده، مستمری بگیریم.
انتقاد از بی‌توجهی دولت به حقوق بازنشستگان و کنایه به قالیباف: از یخچال بازنشستگان چه خبر؟
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از حضرات، عدالت را با مساوات اشتباه می‌گیرند چنان که در ماجرای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، چنین شعار می‌دهندو سخن‌ها می‌گویند.

ازجمله سخنگوی دولت می‌گوید "عادلانه کردن پرداخت حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان از شعار‌های اصلی دولت سیزدهم است." اما باید پرسید "عادلانه" در نگاه شما چه معنایی دارد که مجلس را هم به ناهمراهی می‌نوازید و می‌گوئید، "مجلس لایحه دولت در رابطه با عادلانه سازی حقوق به نفع دهک‌های پایین جامعه را نپذیرفت. "؟ عدالت که "همه شمول" است. نمی‌شود آن را به نفع کسی تعریف کرد.

اتفاقا حرف بر سر عدالت است. عدالت هرگز به معنای مساوات نیست. بلکه استحقاق و اولویت‌ها باید در نظر گرفته شوند. عدالت آن است که هر موجودی به میزان حق، استعداد و لیاقت خود سهمی دریافت کند. " آنچه ما خواهان آنیم هم دقیقا همین است که براساس بیمه پردازی، و استحقاقی که ایجاد شده، مستمری بگیریم.

دولت محترم اگر"مساوات" را عدالت می‌داند، حقوقِ رئیس‌جمهور و معاون اول و سخنگو را درست به اندازه یک کارمند معمولی تعیین و فیشِ آن را منتشر کند. وقتی خود چنین نمی‌کنند و برای خود "مساوات" را عدالت نمی‌دانند چطور برای دیگران که می‌خواهند به اندازه‌ای که گذاشته‌اند از جیب خود بردارند ادعای عدالت می‌کنند؟ ما این رفتار را خلاف عدالت می‌دانیم.

با سپاس از تلاش برخی نمایندگان مجلس و کمیسیون تطبیق، بی‌توجهی امروزِ شخصِ رئیس مجلس را فراموش نمی‌کنیم و درکنارِ خاطره نگرانی تبلیغاتی ایشان از یخچال بازنشستگان در تبلیغاتِ ریاست جمهوری ۱۳۹۶ را به یاد می‌سپاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
1
23
مستمری بازنشستگی در‌واقع بازپرداخت سهم بازنشستگی لست که از افراد در دوران اشتغال گرفته می شود و صندوق ها بعنولن امین اعضاء باید از دارایی آنها محافظت کنند نه آنکه آنها را بر باد دهمد!
میزان مستمری ها زمانی عادلانه است که به نسبت پول های پرداختی در زمان اشتغال به بازنشستگان ‌پرداخت شوند و اگر میزان آن برای کسانی کم است سیستم رفاهی ...باید جبران بنماید نه اینکه از جیب بازنشستگانی که بیشتر پرداخت کرده اند اینکار انجام شود که ظلم و غیر شرعی است و به هیچ وجه مورد قبول نیست
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
1
24
قالی باف تو مجلس قسم خورده تابع قانون باشد حالا ...دروغ هم بهش اضافه شد من نمی دونم این هادیگه چه جماعتی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
1
28
عوام فریبی کارشان است!
بازنشسته غارت شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
1
26
چرا دولت هر اقدامی میکند در جهت ریاضت دادن مردم است این چه سیاست ...است که اینقدر مردم را در زجر و بدبختی قرار میدهید.ظلم پایدار نمیماند
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
5
19
این عقیده مساوات ریشه در مارکسیسم ...داره . ظاهرا طرفداران این تفکر یک جایی در گذشته تاریخ ماندن !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین