کد خبر: ۷۸۲۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

بیانیه‌ی انجمن فنی دانشگاه تهران درخصوص بازداشت تاجزاده

تاجزاده جز به اصلاح رویه‌های سیاسی و اجتماعی نابجای حکومت نپرداخته و نمی‌پردازد. رویه‌هایی که جز آسیب به بدنه مردم نتیجه‌ای نداشته‌است. تاجزاده، مشی خود را با مجموعه گفتگو‌هایی که در فضای رسانه‌ای با مردم و دیگر سیاسیون داشته، نشان داده‌است.
بیانیه‌ی انجمن فنی دانشگاه تهران درخصوص بازداشت تاجزاده
آفتاب‌‌نیوز :

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به دستگیری سید مصطفی تاجزاده بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: آنچه منتقدان دلسوز انجام می‌دهند مصداق بارز فرمایش مولا علی (علیه‌السلام) می‌باشد. امروزه، از میان برداشتن منتقدان دلسوز و خیرخواه این کشور، مردم را بیش از پیش آزار می‌دهد 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در بخش از این بیانیه آمده است: ..عده زیادی از فعالین فرهنگی و سیاسی کشور دستگیر شده‌اند. در این میان سید مصطفی تاجزاده، فعال‌سیاسی منتقد، نیز دستگیر شده و همانند کثیری از منتقدین صالح در حبس به سر می‌برد. مشی و منش سیاسی او در کنار این دستگیری سوالاتی را برای همگان به وجود آورده‌است. بذر امید روز به روز در حال خشکیده‌تر شدنست و ملت و جوانان به مرز یاس و نا‌امیدی کشیده شده‌اند. آثار این مهم را می‌توان از آمار مهاجرت‌های افسارگسیخته و خیل عظیم اعتراضات اقتصادی دریافت.

انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران در ادامه این بیانیه افزوده است: در مقام مقایسه باید عنوان کرد که سه راه برای آینده کشور به ذهن متبادر می‌شود. اولین راه همان است که با پس زدن مردم و زیر پا گذاشتن جمهوریت نظام، سعی در یک دست کردن قدرت داشته‌باشید، که می‌توان نتایج شوم این امر را در یک سال اخیر به مثابه شکستی مفتضحانه بر شمرد. دوم آنکه براندازان منفعت طلب با روش و مسلک خود جامعه را به سمت خشونت ببرند و مردم هزینه بر تخت قدرت نشستن آنان را بدهند؛ و در آخر، با ایجاد تحول ساختاری، سعی در شکستن این انسداد سیاسی داشته‌باشیم. 

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: تاجزاده جز به اصلاح رویه‌های سیاسی و اجتماعی نابجای حکومت نپرداخته و نمی‌پردازد. رویه‌هایی که جز آسیب به بدنه مردم نتیجه‌ای نداشته‌است. تاجزاده، مشی خود را با مجموعه گفتگو‌هایی که در فضای رسانه‌ای با مردم و دیگر سیاسیون داشته، نشان داده‌است. ایستادگی یک تنه ایشان مقابل براندازان آشوب‌طلب و بانیان وضع موجود و ارائه راهکار‌های برون‌رفت از شرایط فعلی و امید به آینده این مرز و بوم، از مصادیق بارز منش وی بوده، و هست. واضح و مبرهن است که هجوم به منزل سید مصطفی تاجزاده در حوالی نیمه شب جمعه و بی‌خبری خانواده ایشان از وضعیت سلامتشان نیز خلاف قانون می‌باشد و به هیچ عنوان قابلیت توجیه ندارد.

امام علی (علیه‌السلام): 《آن کس را بر دیگران بِگُزین که سخن تلخ را به تو بیشتر گوید و در آنچه کنی یا گویی، و خدا آن را از دوستانش ناپسند دارد، کمتر یاریت کند.》 (نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، نامه امام‌علی علیه‌السلام به مالک اشتر)

آنچه منتقدان دلسوز انجام می‌دهند مصداق بارز فرمایش مولا علی (علیه‌السلام) می‌باشد. امروزه، از میان برداشتن منتقدان دلسوز و خیرخواه این کشور، مردم را بیش از پیش آزار می‌دهد که این اقدامات تماما از سوی سکانداران فعلی قدرت صورت می‌گیرد.‌..انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، این حرکت را به شدت محکوم می‌نماید و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر آقای تاجزاده و دیگر فعالین شریف کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین