کد خبر: ۷۸۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

زلنسکی، رئیس سازمان امنیت و دادستان کل اوکراین را برکنار کرد

رئیس جمهوری اوکراین از تصمیم خود مبنی بر برکناری رئیس سازمان امنیت و دادستان کل این کشور خبر داده و تایید کرد که صد‌ها دعوای کیفری در رابطه با خیانت کارکنان نهاد‌های مختلف به ثبت رسیده است.
زلنسکی، رئیس سازمان امنیت و دادستان کل اوکراین را برکنار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین شامگاه یک شنبه در بیانیه ای، اعلام کرد که با تصمیم وی، «ایوان باکانوف»، رئیس سازمان امنیت و «ایرینا وندیکتووا»، دادستان کل این کشور از مناصب خود برکنار شدند.

به گزارش بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، رئیس جمهوری اوکراین در این بیانیه همچنین تاکید کرد که اقدامات تعیین شده و هر گونه کوتاهی از سوی هر مسئولی در بخش امنیتی و نهاد‌های اجرای قانون این کشور مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

زلنسکی در ادامه نیز اعلام کرد که تاکنون ۶۵۱ دعوای کیفری در رابطه با فعالیت‌های همکاری و خیانت کارمندان دفاتر دادستانی عمومی، نهاد‌های تحقیقات مقدماتی و نهاد‌های اجرای قانون اوکراین به ثبت رسیده با این حال جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

در همین حال، خبرگزاری رسمی اوکراین گزارش داد که رئیس جمهوری این کشور با صدور فرمانی، «الکسی سیموننکو» را به عنوان سرپرست دادستانی کل منصوب کرده است.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین