کد خبر: ۷۸۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۷

طنز تاریخی تغییر وزیر راه و ترابری و معرفی جانشین!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر اقتصاد و دارایی در دولت خاتمی تاکید کرد: «سه وزیر پیشنهادی معرفی شده به مجلس باید با کیفیت و استانداردهای دولت نهم ارزیابی و مورد سنجش قرار گیرند». 

دکتر سعید شیرکوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب با اشاره به سمت وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی افزود: «به نظر می‌رسد معرفی آقای شمس‌الدین حسینی توسط رئیس جمهور به مجلس با این هدف صورت گرفته که او بتواند با مجلس هشتم تعامل بیشتری برقرار کند».

وی توضیح داد: «رئیس جمهور در چند ماه گذشته تمرکز اصلی سیاست‌های اقتصادی خود را بر طرح تحول اقتصادی قرار داده، صرفنظر از اینکه این طرح چه ابعادی دارد و تا چه اندازه در اقتصاد موثر خواهد بود، به دلیل اینکه آقای حسینی دبیر کارگروه تحولات اقتصادی است و از نزدیک در جریان نظرات دولت قرار دارد، به طور طبیعی موقعیت بهتری را نزد مجلس نسبت به اشخاص به‌خصوص صمصامی خواهد داشت».

معاون وزیر اقتصاد دولت خاتمی خاطرنشان کرد: «دکتر حسینی در طی چند سال گذشته یعنی دولت سازندگی و دولت اصلاحات با حوزه‌های اجرایی اقتصاد کشور ارتباط بیشتری داشت. بنابراین به نظر می‌رسد که از مزایای مربوط به سوابق اجرایی در اقتصاد کشور نیز برای گرفتن رای اعتماد بتواند استفاده کند».

وی با بیان اینکه رایزنی‌هایی نیز میان دولت و مجلس برای معرفی حسینی صورت گرفته بود اظهار داشت: «امیدوارم که او در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس بتواند به آموزه‌های علمی و همچنین تعهدات حرفه‌ای خود وفادار باشد و در وضعیت مبهم اجرایی و اقتصادی این دولت، نقش مثبتی ایفا کند».

شیرکوند در مورد معرفی حمید بهبهانی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت راه نیز گفت: «با این معرفی، استدلال دولت در مورد تغییر رحمتی به یک طنز تاریخی تبدیل شد».

وی افزود: «تغییر رحمتی در صورت وجود اختلاف‌نظر و خط‌مشی ایرادی نداشت؛ اما استدلالی که برای برکناری وی مطرح شده، یعنی بازنشستگی! در شرایطی عنوان شد که که بهبهانی حدود 13 سال مسن‌تر از رحمتی است».

معاون وزیر اقتصاد دولت خاتمی اظهار داشت: «دولت به کسی می‌گوید بازنشسته که از جانشین خود به طور قابل ملاحظه‌ای کوچکتر است. این موضو یک طنز بامزه و جالب در تاریخ سیاست کشور است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین