کد خبر: ۷۸۳۰۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

جزئیات پرونده آزار جنسی دانش‌آموزان دختر در فردوس به روایت رئیس دادگستری خراسان جنوبی

مرد میانسالی که به بهانه برگزاری کلاس‌های تقویتی در پارکینگ منزل مسکونی‌اش، دختران خردسال را هدف آزار و اذیت قرار می داد با رای دادگاه کیفری ۲ فردوس به تحمل ۵ سال زندان و ۲ سال تبعید محکوم شد.
جزئیات پرونده آزار جنسی دانش‌آموزان دختر در فردوس به روایت رئیس دادگستری خراسان جنوبی
آفتاب‌‌نیوز :

قاضی علی موحدی راد، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه ۲۹ تیر گفت: خرداد گذشته و در پی اعلام شکایت خانواده های ۷ تن از دانش آموزان دختر، مبنی بر این که فرزندشان توسط معلمی هدف آزار و اذیت و بهره کشی جنسی قرار گرفته است، بلافاصله پرونده ای در این باره تشکیل شد و با طی روال قانونی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل خراسان جنوبی، وی افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و دادسرا، مشخص شد که متهم ۵۵ ساله که هیچ سابقه محکومیت کیفری هم ندارد، با نشان دادن فیلم های مبتذل از طریق گوشی تلفن همراه به دختران خردسال و برخی رفتارهای غیراخلاقی، اقدام به آزار و اذیت و بهره کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن کودکان خردسال می کرد.

مقام ارشد دستگاه قضایی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده مذکور از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت دادگاه کیفری ۲ بر اساس استنادات قانونی و با وجود انکارهای متهم در برخی از اتهامات وارد شده، وی را به دلیل در دسترس قرار دادن محتویات مستهجن برای اطفال و نوجوانان به تحمل ۳ ماه حبس تعزیری، به اتهام آزار و اذیت به تحمل ۲ سال زندان و درباره بهره کشی جنسی از طریق در اختیار قرار گرفتن اطفال به تحمل ۵ سال زندان محکوم کرده است.

قاضی موحدی راد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دادگاه متهم را از باب مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت اقامت در فردوس محکوم کرده است. مقام ارشد دستگاه قضا در خراسان جنوبی اضافه کرد: در عین حال و با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادر شده از سوی دادگاه، این پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شده است و بررسی ها و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد تا همه زوایا و ابعاد این ماجرای تاسف بار مورد بررسی های قضایی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: این متهم ۲۹ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش را داشته است اما برگزاری کلاس های تقویتی آن هم در پارکینگ منزل مسکونی هیچ ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد. با وجود این، دستگاه قضایی با این گونه جرایم به شدت برخورد می کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به خانواده‌ها نیز توصیه کرد: حتما برای برگزاری کلاس های خصوصی و تقویتی به مکان های مورد اعتماد و تأیید شده مراجعه کنند و قبل از هر چیز درباره مکان برگزاری یا فرد مربی تحقیق کنند تا خدای ناکرده چنین حوادثی برای دیگران تکرار نشود. قاضی موحدی راد با تأکید بر این که فقط ۷ نفر از خانواده ها شکایت کرده اند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با جدیت این پرونده را پیگیری خواهد کرد و اجازه نمی دهد حقی تضییع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
3
همش ۵سال زندان!!!!!!... پارتی داره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین