کد خبر: ۷۸۳۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

قهرمانی تیم دانش‌آموزی "پیشنام" در مسابقات ربوکاپ تایلند ۲۰۲۲

تیم "پیشنام" از ایران توانست در بخش دانش‌آموزی مسابقات ربوکاپ ۲۰۲۲ تایلند در رقابت‌های خط نجات (Rescue Line) مقام نخست جهان را کسب کند.
قهرمانی تیم دانش‌آموزی
آفتاب‌‌نیوز :

تیم "پیشنام" در رقابت با تیم‌های قدرتمندی همچون آلمان، کرواسی، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به عنوان قهرمانی دست یافت و آلمان و کرواسی به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین تیم "فرزانگان دو" از ایران توانست رتبه دوم را در بخش سوپر تیم ربات‌های فوتبالیست سبک کسب کند.

در این مسابقات که از ۲۲ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در شهر بانکوک برگزار شد، حدود ۳۰۰۰ نفر در قالب ۴۰۰ تیم از ۴۵ کشور جهان شرکت کردند.

اعضای تیم "پیشنام" به مربیگری محمد رفیعی عبارت بودند از: ایلیا زاهدی (مسئول برنامه‌نویسی)، رهان همتی‌نژاد (مسئول الکترونیک)، سینا نیک‌نژادی (مسئول مکانیک) و پوریا افشاری مقدم (مسئول مکانیک).

مسابقات روبوکاپ یکی از معتبرترین و مهم‌ترین مسابقات رباتیک است که هر ساله در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی (آزاد) در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود. برای شرکت در بخش دانش‌آموزی، نیاز به معرفی از طرف کمیته ملی رباتیک هر کشور است.

کمیته ملی رباتیک ایران هر ساله مسابقاتی را با نام ایران اوپن برگزار می‌کند. تیم‌هایی که موفق به کسب مقام نخست در هر لیگ می‌شوند، مجوز حضور در مسابقات جهانی به عنوان نماینده کشور را کسب می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین