کد خبر: ۷۸۳۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

هشدار کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: از دی‌ان‌ای شما سلاحی علیه خودتان می‌سازند

یکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد، از دی‌ان‌ای شخص سلاح بیولوژیکی می‌سازند که از آن فقط برای کشتن همان فرد استفاده می‌شود.
هشدار کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: از دی‌ان‌ای شما سلاحی علیه خودتان می‌سازند
آفتاب‌‌نیوز :

 به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، "جیسون کرو" یکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داد تا از به اشتراک‌گذاری اطلاعات دی‌ان‌ای خود با کمپانی‌های خصوصی امتناع کنند چون ممکن است از این داده‌ها برای ساخت و تولید تسلیحات جدید استفاده شود.

وی ادامه داد: شما می‌توانید به واقع دی‌ان‌ای یک فردی را بگیرید، مثلا از طریق پرونده‌های پزشکی و سلاح بیولوژیکی با استفاده از همان دی‌ان‌ای تولید کنید که همان فرد را از پای در می‌آورد.

این سیاستمدار آمریکایی همچنین اعلام کرد، توسعه این تسلیحات با توجه به محبوبیت خدمات آزمایش دی‌ان‌ای نگران‌کننده است چون مردم با میل و رغبت نقشه ژنتیکی خود را با کسب و کارها به اشتراک می‌گذارند تا دیدگاه خود را در مورد تبارشناسی و سلامتشان به دست آورند.

وی افزود: شما نمی‌توانید بدون صحبت در مورد حریم خصوصی و حفاظت از داده‌های تجاری در مورد این موضوع بحث کنید، چون انتظارات از حریم خصوصی در ۲۰ سال گذشته تنزل یافته است.

این سناتور آمریکایی ادامه داد: جوانترها اطلاعات و تجربیات کمتری نسبت به حریم خصوصی دارند و این چیزی است که داده‌ها و نظرسنجی‌ها می‌گویند. مردم خیلی سریع داخل یک ظرف آزمایش، آب دهان ریخته و آن را برای آزمایشگاه‌هایی مثل "۲۳andMe" می‌فرستند تا سبقه خانوادگی و پیشینیان خود را بیایند.

وی افزود: خب می‌دانید بعدش چه می‌شود؟ دی‌ان‌ای افراد اکنون در اختیار آن شرکت خصوصی است. آنها این داده‌ها را با کمترین حفاظت از حریم خصوصی می‌فروشند و شما هیچ حق قانونی ندارید تا با آنها مقابله کنید.

کمپانی مذکور بارها اعلام کرده است که اطلاعات شخصی مشتریانش را به کسی نمی‌فروشد اما همین کمپانی یکی از چندین شرکتی است که اطلاعات خصوصی را به درخواست پلیس به آنها واگذار می‌کند.

سناتور "جونی ارنست"‌ و عضو کمیته سرویس‌های مسلح سنا نیز گفته که رقبای آمریکا از دی‌ان‌ای برای ساخت تسلیحات بیولوژیکی استفاده می‌کنند تا زنجیره غذایی را با مقیاس بزرگ هدف قرار دهند.

این سناتور آمریکایی هشدار داد که می‌توان از تسلیحات بیولوژیکی برای هدف قرار دادن حیوانات خاصی استفاده کرد که شهروندان، سربازان یا شهرها به آن‌ها وابسته هستند و باعث کمبود و ناامنی غذایی برای تضعیف مردم می‌شود. ناامنی غذایی باعث بروز یک سری ناامنی‌های دیگر در سراسر جهان می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین