کد خبر: ۷۸۴۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
رابرت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید؛

احیای برجام در آینده‌ی نزدیک بسیار بعید است

اختلافمان با اسرائیل بر سر این است که همچنان برای احیای برجام تلاش کنیم یا به فشار برای یک توافق طولانی‌تر روی بیاوریم.
احیای برجام در آینده‌ی نزدیک بسیار بعید است
آفتاب‌‌نیوز :

رابرت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید، هفته گذشته به گروهی از کارشناسان اندیشکده‌ها گفت که «بسیار بعید» است که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران در آینده نزدیک احیا شود. ه گفته سه منبع، مک گورک گفت که دلیل عدم احیای توافق هسته‌ای این است که ایرانی‌ها قادر به تصمیم گیری نیستند.

به گزارش اکسیوس، رابرت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید، هفته گذشته به گروهی از کارشناسان اندیشکده ها گفت که «بسیار بعید» است که توافق هسته‌ای 2015 با ایران در آینده نزدیک احیا شود.

در ادامه این مطلب آمده است: به گفته سه منبع، مک گورک گفت که دلیل عدم احیای توافق هسته ای این است که ایرانی ها قادر به تصمیم گیری نیستند.

مک گورک گفت نظریه او این است که ایران از آمریکا می‌خواهد «چیزی به توافق اضافه کند» تا در تحولات داخلی به آنها کمک کند، اما «ما این کار را انجام نمی‌دهیم».

مک گورک گفت که دولت بایدن قصد دارد از تحریم ها و انزوای دیپلماتیک علیه ایران استفاده کند، «اما قصد ندارد به بیهوده اوضاع را تشدید کند» و از زور تنها به عنوان آخرین چاره استفاده می کند.

او گفت که اختلاف دیدگاه‌ها با اسرائیل در مورد حمله نظامی نیست، بلکه به این موضوع مربوط می‌شود که آیا ایالات متحده همچنان باید برای احیای توافق هسته‌ای 2015 تلاش کند یا به فشار برای یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر روی آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین