کد خبر: ۷۸۴۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

جزئیات انسداد محور هراز و ۱۵ محور فرعی در پی سیل اخیر

در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در چهار استان کشور، مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: ۱۵ محور فرعی و چندین محور روستایی در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان مسدود شده است و محور هراز نیز تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.
جزئیات انسداد محور هراز و ۱۵ محور فرعی در پی سیل اخیر
آفتاب‌‌نیوز :

طی روزهای گذشته و امروز بارش‌های شدید باران سبب سیلابی شدن محورهای فرعی و روستایی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان شده است. همچنین در استان تهران وقوع سیلاب در منطقه امام‌زاده داوود (ع) تاکنون جان پنج نفر را گرفته است.

غلام‌عباس بهرامی‌نیا - مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان‌های سیل زده در پی وقوع سیل اخیر چگونه است؟ اظهار کرد: بارش‌های شدید در سطح کشور سبب شده که محورهای فرعی و روستایی در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان با خسارت و آسیب مواجه شوند و تاکنون اعلام کرده‌اند که چندین محور روستایی در این استان‌ها مسدود شده اما به دلیل ادامه بارش‌ها ارزیابی همه محورهای فرعی و روستایی برای رسیدن به آمار دقیق‌تر و خدمات‌رسانی و بازگشایی مقدور نیست.

وی افزود: همچنین بر اساس گزارشات رسیده ۱۵ محور فرعی در این سه استان مسدود شده‌ بودند که تاکنون ۷ محور بازگشایی شده و ۸ محور دیگر که عمدتا غیرشریانی هستند باقی مانده است. به دلیل تداوم بارش‌ها و بالا بودن سطح آب رودخانه‌ها امکان خدمات‌رسانی و بازگشایی این محورها فعلا وجود ندارد.

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه طغیان رودخانه‌های فصلی در پی بارش‌ها اخیر باعث انسداد محورهای فرعی و روستایی استان‌های مذکور شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۹۳ راهدار در قالب ۱۷۳ اکیپ به همراه ۷۷۳ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در حال خدمات‌رسانی و بازگشایی محورها هستند. همچنین راهداران در همه استان‌هایی که تاکنون وضعیت قرمز و نارنجی به علت احتمال شدت بارش‌ها و وقوع سیلاب اعلام شده، مستقر هستند و تاکنون ۱۴۰۵ کیلومتر راه و ۵۰۰ دستگاه ابنیه فنی شامل پل‌ها، آبروها و... آسیب دیده‌اند. همچنین در سطح جاده‌ها ریزش‌هایی انجام شده که تاکنون ۲۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در سه روز گذشته ریزش برداری از سطح محورهای مواصلاتی و پاکسازی آن‌ها انجام شده است.

بهرامی‌نیا با اشاره به انسداد محور هراز تا اطلاع ثانوی به دلیل بارش شدید باران و ریزش‌های ناشی از آن اعلام کرد در حال حاضر مشخص نیست که این محور چه زمانی بازگشایی می‌شود اما محورهای فیروزکوه، چالوس و آزادراه تهران-شمال فعلا فاقد مداخلات جوی هستند. همچنین تاکنون تنها از استان سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده ارزیابی شده است که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد بارش‌های شدید و سیل اخیر در این استان ۳۵۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه فنی آسیب زده است اما سایر استان‌ها هنوز گزارشات خود را در این زمینه به ما نداده‌اند و جمع‌بندی خسارات وارد شده به محورهای اصلی، فرعی و روستایی در پی وقوع سیل اخیر در حال جمع‌بندی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین