کد خبر: ۷۸۴۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

روسیه: هیچ توافقی با آمریکا در مورد تبادل احتمالی زندانیان وجود ندارد

سخنگوی کرملین گفت که هیچ توافقی با آمریکا برای تبادل زندانی وجود ندارد، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم گفت، مذاکرات درباره تبادل زندانیان بین روسیه و ایالات متحده توسط ادارات ذی صلاح در حال انجام است، اما هنوز نتیجه مشخصی حاصل نشده است.
روسیه: هیچ توافقی با آمریکا در مورد تبادل احتمالی زندانیان وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

سی ان ان روز چهارشنبه گزارش داد که دولت بایدن پیشنهاد مبادله ویکتور بوت شهروند روس را با پل ویلان و بریتنی گرینر آمریکایی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در توضیح بیانیه ایالات متحده گفت که هنوز نتیجه مشخصی حاصل نشده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت: هیچ توافقی بین روسیه و ایالات متحده در مورد تبادل احتمالی زندانیان وجود ندارد.

وی افزود: اولین چیزی که ما می دانیم این است که چنین گزارش‌ها و برخی اظهارات به تازگی پدیدار شده اند ... ثانیاً، ما همچنین می‌دانیم که هنگام بحث در مورد چنین موضوعاتی، معمولاً چنین اطلاعاتی منتشر نمی شود ... و سومین چیزی که می‌دانیم این است که تاکنون هیچ توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که ایالات متحده پیشنهاد اساسی به مسکو برای تسهیل آزادی دو شهروند آمریکایی ارائه کرده است و افزود که دولت های ایالات متحده و روسیه به طور مکرر و مستقیم در مورد این پیشنهاد با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌اند.

موضوع مبادله متقابل اتباع روسیه و آمریکا در بازداشتگاه‌ها در خاک دو کشور زمانی مورد بحث روسای جمهور روسیه و ایالات متحده قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین