کد خبر: ۷۸۴۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

سیل پاکستان/ بیش از ۳۵۰ کشته و ۴۰۰ مصدوم

اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA) اواخر روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد: در حوادث مرتبط با سیل ناشی از ادامه بارش‌های موسمی شدید و مداوم برای بیش از پنج هفته در این کشور، تاکنون دست کم ۳۵۷ نفر کشته و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر نیز زخمی و مصدوم شده‌اند.
سیل پاکستان/ بیش از ۳۵۰ کشته و ۴۰۰ مصدوم
آفتاب‌‌نیوز :

منابع رسمی از اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی اعلام کردند که علاوه بر تلفات انسانی، زیرساخت‌ها، شبکه‌های جاده‌ای و خانه‌ها نیز به دلیل باران‌های موسمی شدید و جاری شدن سیل در سراسر پاکستان از ۱۴ ژوئن آسیب دیده‌اند.

بر اساس آمار این مرکز، در مجموع ۲۳ هزار و ۷۹۲ خانه به طور کامل یا جزئی خسارت دیده و هزاران نفر را آواره کرده است و همچنین بارش شدید باران به ده‌ها پل و مغازه نیز آسیب رسانده است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در توئیتی نوشت که پاکستان با چالش‌های تغییرات آب و هوایی مواجه است و بر لزوم رسیدگی به مشکل سیل جاری تاکید کرد.

ایالت بلوچستان جنوب غربی پاکستان همچنان یکی از مناطقی است که در این حادثه طبیعی، آسیب بیشتری دیده است.

به گزارش شینهوا، در عین حال امدادگران در شهر‌های مربوطه به همراه ارتش پاکستان در حال انجام عملیات امداد و نجات در مناطق آسیب دیده هستند. مقامات در حال انتقال افراد بی‌خانمان به مکان‌های امن‌تر، تامین غذا و آب برای افراد آسیب‌دیده هستند و همچنین پزشکان و امدادگران برای ارائه مراقبت‌های پزشکی به نقاط سیل زده اعزام شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین