کد خبر: ۷۸۴۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
احتمال بارش‌های شدید در خوزستان

هواشناسی خوزستان: پس از ۷۰ سال مانسون دیگر در راه است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آخرین مانسون پرقدرتی که در خوزستان فعالیت داشته مربوط حدود ۷۰ سال قبل بوده است و اکنون دوباره این اتفاق در حال رخ دادن است.
هواشناسی خوزستان: پس از ۷۰ سال مانسون دیگر در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وقوع مانسون در خوزستان اظهار داشت: حرکت رطوبتی مانسون که از اقیانوس هند دارد به سمت استان خوزستان می‌آید که براساس پیش بینی روز‌های جمعه و شنبه بارش‌های را در ارتفاعات شرقی، شمال شرقی و جنوب شرق را خواهیم داشت.

محمد سبزه‌زاری اضافه کرد: مانسون یک سامانه فصلی است که به علت سردی و گرمی اختلاف دما بین خشکی و اقیانوس هند در شبه قاره‌ای هند اختلاف افتاده است.

سبزه زاری ادامه داد: بارندگی ما به طور معمول در زمستان است، اما در شبه قاره هند فصل بارندگی در تابستان است و بیش از ۸۰ درصد از بارندگی هند در فصل تابستان به علت سامانه مانسون رخ می‌دهد. این سامانه باعث می‌شود یک سامانه کم فشار در شبه قاره هند و یک سامانه پر فشار نیز در اقیانوس هند ایجاد شود و باعث می‌شود جریان رطوبتی شدیدی وارد شبه قاره هند شود که به رشته کوه‌های هیمالیا برخورد می‌کند و ابرزایی و بارندگی ایجاد می‌کند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در پایان اظهار کرد: هسته اصلی این سامانه روی استان‌های جنوبی از جمله فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و لبه این سامانه روی خوزستان است و در واقعیت اگر این لبه کمی جلوتر بیاید میزان بارش‌ها خیلی بالاتر می‌رود و اگر مقداری عقب‌تر برود میزان بارش‌ها خیلی کمتر می‌شود، اما برای جمعه و شنبه همرفت‌های شدیدی داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
9
16
والله ماخوزستانیاچقدبدبختیم هرچی بلاسرمون میات کم اومده که هی روزبه روزبیشترش میکنن خدامیدونه کدوم سدبازکردن که سیل تمام شهرهاروببره اخرش میگن بارون شدیدکوبارون شدیداخه چرابه خوزستانیارحم نمیکنین بخداماگناه داریم دیگه ازهمین چیاخسته شدیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین