کد خبر: ۷۸۴۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

تیم‌های "محب" به مناطق سیل‌زده رفتند

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، به دنبال وقوع سیل در برخی از مناطق کشور، از اعزام و استقرار تیم‌های محب (مشاوره و حمایت روانی در بلایای طبیعی) در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، یزد، خوزستان، هرمزگان، امام‌زاده داوود و فیروزکوه خبر داد.
تیم‌های
آفتاب‌‌نیوز :

بهزاد وحیدنیا، با اشاره به ارائه خدمات حمایت‌های روانی و اجتماعی به افراد آسیب‌دیده از سیل بیان کرد: در استان‌های آسیب‌دیده از سیل، کمیته مدیریت بحران تشکیل شده و همه نیروها و تیم‌ها آماده باش هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمات حمایت‌های روانی و اجتماعی تیم‌های محب، بیان کرد: در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، یزد، خوزستان، هرمزگان، امام‌زاده داوود و فیروزکوه تیم‌های محب مستقر شده‌اند و در حال حاضر در مرحله ارزیابی وضعیت و شناسایی افرادی که نیازمند اقدامات تخصصی بوده، هستند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درخصوص میزان ارائه مداخلات روانی و اجتماعی تیم‌های محب در سراسر کشور گفت: هنوز گزارش کمی اقدامات این تیم‌ها در استان‌ها دریافت نشده است.

لازم به ذکر است طرح محب (مشاوره و حمایت روانی در بلایای طبیعی) یک برنامه با رویکرد اجتماع‌محور است که تلاش می‌کند با دادن آموزش و آگاهی‌های لازم به مردم و تشویق آنها به تشکیل گروه‌هایی با استفاده از توانایی‌های محلی، آنها را در برابر عوارض پس از حادثه به ویژه بحران‌های روحی، روانی و اجتماعی آن ایمن کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین