کد خبر: ۷۸۴۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
۲۴ استان کشور درگیر سیل و آب گرفتگی شد

شمار فوتی‌های سیل به ۶۹ نفر رسید/ ۶ تبعه عراقی میان جانباختگان

معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از مرگ ۶۹ نفر در سیل‌های اخیر خبر داد و گفت که ۴۵ نفر نیز همچنان مفقود هستند.
شمار فوتی‌های سیل به ۶۹ نفر رسید/ ۶ تبعه عراقی میان جانباختگان
آفتاب‌‌نیوز :

نژاد جهانی روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمار، تا این لحظه ۶۹ نفر در سیلاب‌های اخیر کشور (از اول تا نهم مرداده ماه )جانشان را از دست دادند.

وی با بیان این که ۲۴ استان کشور درگیر سیل و آب گرفتگی شد، ‌افزود: استان تهران بیشترین تلفات انسانی را در این سیل داشته است و پس از آن استان‌های کرمان، یزد، مازندران، مرکزی، ‌سیستان و بلوچستان و لرستان قرار دارد.

جهانی درمورد تخریب منازل مسکونی گفت: در این مدت ۲۰ هزار منزل مسکونی دچار آسیب شده است که ۱۳ هزار واحد به تعمیرات نیاز دارد و ۷ هزار واحد نیز باید بازسازی کامل شود.

وی به وجود ۶ تبعه عراقی در میان ۶۹ جانباخته سیل‌های اخیر اشاره کرد و اظهارداشت: از میان ۴۵ مفقودی نیز ۳ نفر عراقی هستند؛ همچنین در سیلاب‌های اخیر ۳۹ نفر مصدوم شدند که ۳ نفر از این تعداد نیز تبعه کشور عراق هستند.

سیلاب های ناشی از پدیده مانسون از تاریخ اول مرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ در این سیلاب ۲۴ استان کشور آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی هرمزگان، همدان و یزد درگیر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین