کد خبر: ۷۸۵۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
اگر نمی‌خواهند به برجام بازگردند وقت طرفین را نگیرند

محمد اسلامی: ایران توان ساخت بمب اتمی را دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر اراده‌ای در طرف مقابل برای بازگشت به برجام وجود دارد نباید اتهامات واهی که پرونده آن بسته شده است را مطرح کنند و اگر که نمی‌خواهند به برجام بازگردند وقت طرفین را نگیرند.
محمد اسلامی: ایران توان ساخت بمب اتمی را دارد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تعامل سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: تعامل سازنده سازمان انرژی اتمی با آژانس برقرار است و هیچ خللی در این تعاملات به وجود نیامده است؛ زیرا تمام ظرفیت‌های ما بر اساس معاهده ان پی تی و پادمان تحت نظارت آژانس در حال انجام شدن است.

وی افزود: فلسفه وجودی برجام این بود که به تمام سوالات واهی که به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده می‌شد پاسخ داده شود. از این رو در برجام بدین گونه توافق شده بود که ایران ظرفیت خود را محدود کرده و نظارت بر روی فعالیت هسته‌ای خود را به صورت شدید بپذیرد تا این اتهامات واهی برطرف شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در برجام تمام اتهامات واهی که بر اساس PMD علیه ایران مطرح شده بود بسته شده است، گفت: اکنون طرف غربی بعد از خارج شدن از برجام برای اینکه بخواهد دوباره به برجام بازگردد مجدداً اتهامات واهی که در گذشته مطرح کرده بود را مطرح می‌کند. این اتهامات از سوی منافقین و رژیم صهیونیستی نشات می‌گیرد و حدود ۲۰ سال است که این موضوعات واهی را بیان می‌کنند.

اسلامی تصریح کرد: این برای ایران قابل قبول نیست که دوباره با چنین اتهامات واهی ایران را تحت فشار قرار دهند. از این رو تصمیم گرفته شد تا تمام دوربین‌های برجامی خاموش شوند تا طرف مقابل متوجه شود که آن اتهامات واهی مجدد را نباید مطرح کند، زیرا سالیان قبل پرونده آن بسته شده است.

وی ادامه داد: اگر اراده‌ای در طرف مقابل برای بازگشت به برجام وجود دارد نباید چنین اتهامات واهی که پرونده آن بسته شده است را مطرح کنند و اگر که نمی‌خواهند به برجام بازگردند وقت طرفین را نگیرند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: همانطور که آقای خرازی مطرح کردند ایران توان فنی ساخت بمب اتمی را دارد، ولی چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست، اما نکته حائز اهمیت این مورد است که از سوی رژیم صهیونیستی این اتهامات و فضاسازی‌های غلط برای فریب افکار عمومی با پشتیبانی جبهه مخالف انقلاب اسلامی در حال مطرح شدن است. شاید مزاحمت‌هایی برای ایران داشته باشند، اما به نتیجه نمی‌رسند؛ زیرا ایران راه و رسم آن را یافته و در حال پیشبرد برنامه‌های خود است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین