کد خبر: ۷۸۵۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

چه مدت به مصرف مکمل ویتامین D ادامه دهیم؟

پوست ما هر زمان که با نور خورشید تماس پیدا می‌کند، ویتامین D را از کلسترول تولید می‌کند. علاوه بر این ماهی سالمون، کنسرو ماهی تن، زرده تخم‌ مرغ و ساردین نیز از معدود غذاهایی محسوب می‌شود که حاوی مقادیر قابل‌توجهی ویتامین D است.
چه مدت به مصرف مکمل ویتامین D ادامه دهیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

 با این حال مصرف روزانه غذاهای حاوی ویتامین D گذراندن زمان کافی در آفتاب و مصرف مکمل‌ها برخی از بهترین راه‌ها برای بهره‌گیری از فواید طبیعی ویتامین D محسوب می‌شود.

به نقل از هلث، ویتامین D ماده مغذی ضروری برای بدن انسان است و کمبود آن می‌تواند به مشکلات سلامتی کمک کند. کمبود ویتامین D بر تراکم استخوان تاثیر منفی می‌گذارد و ممکن است منجر به پوکی استخوان و شکستگی آن شود. علاوه بر این محققان بر این باورند که کمبود این ماده ممکن است با بیماری‌های دیگری مانند فشار خون بالا، دیابت، سرطان و اختلالات خودایمنی نیز ارتباط داشته باشد اما برای تایید این موارد نیازمند تحقیقات بیشتری هستیم.

برخی از افراد که به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی‌کنند، ممکن است مکمل‌های روزانه مصرف کنند تا سطح ویتامین D خود را افزایش دهند. اگر در حال حاضر مکمل‌هایی برای افزایش میزان ویتامین D بدن مصرف می‌کنید، احتمالا در جستجوی این هستید که چقدر طول می‌کشد تا این کمبود جبران شود. خوشبختانه متخصصان پزشکی می‌توانند بینشی برای درک بهتر برای پاسخ این سوال ارائه دهند.

اگر با سطوح ناکافی ویتامین D مبارزه می‌کنید، در مورد علائم خود با پزشک صحبت کنید. اگر سطح این ویتامین در بدن شما به طور غیر عادی پایین باشد، ممکن است پزشک توصیه کند که مولتی‌ویتامین یا دوزهای بالاتر ویتامین D مصرف کنید. هنگامی که مصرف ویتامین D شروع می‌شود، افراد ممکن است متوجه بهبود علائم کمبود این ویتامین در بدن خود شوند که ممکن است شامل رفع خستگی، ضعف یا افسردگی باشد.

در مورد اینکه چقدر طول می‌کشد تا مکمل‌ها اثر کند، پاسخ ممکن است بر اساس فرد متفاوت باشد و بر اساس میزان کمبود این ویتامین دوره درمان بیشتر طول بکشد. به ازای هر ۴۰ IU مصرف شده، اعتقاد بر این است که سطح ویتامین D معمولا پس از چند هفته یک نانوگرم در میلی‌لیتر افزایش می‌یابد. با این حال کسانی که کمبود ویتامین D دارند، ممکن است ۲ تا سه ماه بعد متوجه افزایش قابل‌ توجهی در سطح ویتامین D خود نشوند.

مولی روپت، دکترای پزشکی پوکی استخوان از ایالات متحده، می‌گوید: بسیاری از کسانی که مکمل‌های ویتامین D بدون نسخه مصرف می‌کنند، می‌توانند طی سه تا چهار ماه متوجه بهبودی شوند. اگر با کمبود ویتامین D دست و پنجه نرم می‌کنید یا مشکوک به کمبود ویتامین D هستید، چک کردن سطح ویتامین D توسط پزشک هر ۲ تا سه ماه یک بار ضروری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین