کد خبر: ۷۸۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
خاتمی پیشتر گفته بود که این جمله را نگفته است!

احمد خاتمی: "اکثر بی‌حجاب‌ها از خانواده‌های دزد‌ها هستند" را در خطبه نماز جمعه ناخواسته گفتم!

عضو فقهای شورای نگهبان گفت:‌ اینجانب در خطبه گذشته که در تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ایراد شد در یادداشت خود که همه خطبه‌ها را قبل از ایراد می‌نویسم، این جمله را ندیدم که اکثر بی حجاب‌ها از خانواده‌های دزدها هستند و در تلویزیون هم ندیدم، لذا به این باور رسیدم که آن را نگفتم و آن را در خطبه این هفته ۷ مرداد ۱۴۰۱ ابراز کردم، ولی بعد از نماز برخی نمازگزاران محترم جمعه گفتند که در خطبه قبل گفته‌اید.
احمد خاتمی:
آفتاب‌‌نیوز :

سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران طی سخنانی در جمع عزاداران حسینی(ع) با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف که از آن در فقه با عنوان سِتر و از نقطه مقابل آن، به تَبَرج یاد شده است، از ضروریات دین است، گفت: بی‌حجابی، منکر است و نهی از منکر هم یک واجب است و باید در این عرصه نیز همانند همه منکرات، از شیوه‌های قرآنی مانند قول لیّن یعنی نرم، قول حُسن یعنی زیبا، قول سدید یعنی محکم و استدلالی استفاده کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: منطق حضرت امام صادق (ع) این است که برای مقابله با این منکر همانند منکرات دیگر، هم باید کار فرهنگی شود و هم کار اجرایی که همان اعمال قانون است. امام صادق علیه السلام فرمودند: ما جَعَلَ اللّه ُ بَسطَ اللِّسانِ و کَفَّ الیَدِ ، و لکِن جَعَلَهُما یُبسَطانِ مَعا و یُکَفّانِ مَعا یعنی خداوند زبان را بسته و دست را گشاده قرار نداده، بلکه آنها را چنان آفریده که با هم باز می‌شوند و با هم بسته می‌گردند. این یعنی باید هم کار فرهنگی باشد و هم کار اجرایی.

خاتمی که پیشتر خبرنگاران را به تحریف سخنانش متهم کرده بود، حالا گفته است: اینجانب در خطبه گذشته که در تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ایراد شد در یادداشت خود که همه خطبه‌ها را قبل از ایراد می‌نویسم، این جمله را ندیدم که اکثر بی حجاب‌ها از خانواده‌های دزدها هستند و در تلویزیون هم ندیدم، لذا به این باور رسیدم که آن را نگفتم و آن را در خطبه این هفته ۷ مرداد ۱۴۰۱ ابراز کردم، ولی بعد از نماز برخی نمازگزاران محترم جمعه گفتند که در خطبه قبل گفته‌اید بنابراین تردیدی ندارم که این جمله سبق لسان و ناخواسته بوده است. از خداوند می‌خواهم که دل‌های همه ما را به نور ایمان منور کرده و ما را در صراط بندگی خود استوار فرماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین