کد خبر: ۷۸۵۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
استان‌های درگیر سیل و برآورد اولیه خسارت‌ها

سیل به هر استان چقدر خسارت زد؟

سیلاب‌های ناشی از پدیده مانسون از اول مردادماه ۲۴ استان کشورمان را در برگرفت و با وجود هشدارهای هواشناسی و آماده باش ستادهای مدیریت بحران به دلیل شدت سیل خسارت‌های بسیاری به بار آمد که بیشترین حجم این خسارت‌ها در بخش کشاورزی اتفاق افتاد.
سیل به هر استان چقدر خسارت زد؟
آفتاب‌‌نیوز :

آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد در پی بارش های موسمی درگیر سیلاب بودند و ضرر و زیان های فراوانی به زیرساخت ها از جمله آب، برق، منازل مسکونی و بافت شهری و روستایی وارد کرد.

بنابر اعلام سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی میزان خسارت به بخش کشاورزی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و البته با توجه به شرایط جوی و تداوم بارش ها احتمال می‌رود این رقم افزایش یابد.

در این سیل ویرانگر باغات و محصولات کشاورزی حاصل دسترنج یک سال کشاورزان در زیر آب ماند و اینک دولتمردان تلاش دارند با برنامه ریزی درست و در نظر گرفتن تسهیلات تا حدود زیادی این خسارت ها را جبران کنند.

طبق اعلام معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران در مجموع ۱۳۶ شهر و یک هزار و ۳۴۴ روستا در قالب ۹۵۸ بخش و ۱۳۳ شهرستان کشور از سیلاب ناشی از توده بارشی مونسون متاثر شدند.

محمدحسن نامی افزود: سیلاب همچنین خسارت‌های گسترده‌ای به بار آورده است که در حال ارزیابی کارشناسی این خسارت‌ها هستیم اما اگر اطلاع‌رسانی به موقع و تدبیر جهادی مدیران دولت سیزدهم نبود خسارت‌ مالی و جانی بیشتری را متحمل می‌شدیم و اکنون بنا بر توصیه رییس‌جمهور تلاش می‌شود تا کفه ترازو در ارزیابی خسارت‌ها به نفع مردم سنگینی کند.

وی یادآور شد: همچنین بنا بر تاکید وزیر کشور بنا داریم تا با نگاه مثبت خسارت‌های مردم در سیلاب اخیر ارزیابی شود تا بتوان از این طریق در نوسازی و بهسازی خانه‌هایی که بیشتر در مناطق روستایی است اقدامات بیشتری انجام داد.

در تصویر زیر برآورد اولیه میزان خسارت بارش های موسمی به تعدادی از استان ها ارائه شده و برخی دیگر از استان ها نیز هنوز در حال ارزیابی هستند و این آمار طی روزهای آینده احتمال افزایش دارد.

سیل به هر استان چقدر خسارت زد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین