کد خبر: ۷۸۵۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
حرکت دولت مانند حرکت کسی است که روی تردمیل می‌دود

انتقاد ذوالنوری از رئیسی: رتبه‌بندی معلمان نیمه‌کاره و تکلیف حقوق بازنشستگان هنوز مشخص نیست/ فساد و قاچاق کمر اقتصاد را شکسته

عضو کمیسیون امنیت مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: یک چهارم فرصت خدمت شما گذشت آیا یک چهارم اهدافی که باید طی کنید وصول شده است و به آن رسیده اید؛ فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرد.
انتقاد ذوالنوری از رئیسی: رتبه‌بندی معلمان نیمه‌کاره و تکلیف حقوق بازنشستگان هنوز مشخص نیست/ فساد و قاچاق کمر اقتصاد را شکسته
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی ذوالنوری در صحن علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تسلیت به مناسبت ماه محرم خطاب به رئیس و هیات رئیسه مجلس، گفت: اگر پای صحبت تک تک نمایندگان بنشینید جز اندکی شاید رضایت وجدانی از حضورشان در مجلس نداشته باشند، زیرا نقشی از مجلس در حل مشکلات عمیق جامعه نمی‌بییند و هر روز در حوزه انتخابیه با انتقاد و پرخاش مردم روبرو هستند، اما تاثیری در حل مشکلات آن‌ها در کارشان نمی‌بینند.

ذالنوری افزود: نمایندگان مجلس ارزشی، انقلابی و دلسوز هستند، ولی به مثابه دانه‌های پراکنده یک تسبیح هستند و هیات رئیسه باید به عنوان نخ اتصال و انسجام کارآمدی لازم را به مجلس بدهد و نقش لازم را ایفا کند؛ امروز کدام برنامه و طرح مشترک بین مجلس و دولت به عنوان میثاق مشترک وجود دارد که ما بر اساس آن مطالبه گری و مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

نماینده قم در مجلس یازدهم ادامه داد: امروز می‌بینیم طرح رتبه بندی معلمان نیمه کاره است و با وجود گذشت ۵ ماه از سال هنوز هم تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نیست؛ جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نهاده‌های دامی جای تشکر دارد و امری ضروری است، اما مجلس نقش خودش را در کنترل دولت برای اینکه به کمر‌های خمیده مردم فشار وارد نشود ایفا نکرد؛ مجلس چه نقشی در این رابطه ایفا کرده است؟

وی یادآور شد: گناه تک تک نمایندگان چیست؟ آیا شرکت رئیس مجلس در شورای عالی هماهنگی اموراقتصادی به معنای تعامل مجلس و دولت است؛ امروز کدام برنامه‌ای که در این شورا مطرح می‌شود با نمایندگان ملت به اشتراک گذاشته و در مورد آن‌ها همفکری و هماهنگی می‌شود و گزارش کدام موضوع از آنجا به مجلس می‌رسد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ما چه نقشی در حل مشکلات مردم داریم؟ آیا این مشکلات راه برون رفت دارد یا خیر و اگر دارد چه همفکری و هماهنگی بین مجلس و دولت وجود دارد؟ چه کسی باید این زمینه را فراهم کند.

ذالنوری خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: تحرک، روحیه انقلابی و منش شما موجب تشکر است، اما امروز حرکت دولت مانند حرکت کسی است که روی تردمیل می‌دود و مسافتی طی نمی‌شود؛ امروز نقطه (الف) و (ب) شما کجاست که ارزیابی کنیم پیشرفتی در امور اتفاق افتاده یا خیر؟ آقای رئیس جمهور! یک چهارم فرصت خدمت شما گذشت آیا یک چهارم اهدافی که باید طی کنید وصول شده است و به آن رسیده اید؟ فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرد.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروز کیست که نداند فساد سیستمی بانکی و قاچاق کمر اقتصاد کشور را شکسته است؛ کدام قرارگاه شما برای رفع این مشکلات فعال هستند؟ آقای رئیس جمهور؛ تولید را فعال و جوان افسرده را مشغول کار کنید؛ جوان درآمد مکفی داشته باشد مشکل ازدواج و فرزندآوری و جمعیت حل می‌شود.

وی تمرکز بر ابرمشکلات کشور را از ضروریات کار دولت دانست که باید به آن توجه کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین